Avatar billede reptiler Nybegynder
05. marts 2006 - 00:21 Der er 9 kommentarer

Blå Skærm

har man nogen sinde været ude for noget så hyggeligt som en dejlig blå skærm ? :)

jeg sad og spillede på min pc og pludselig kommer der en blå skærm op, som jeg egentlig ikk tænker mere over og genstarter. Men så gider computeren ikk at starte op, der kommer den der skræm op hvor man skal være imellem fejlsikret tilstand, senest virkende opsætning osv.
og uanset hvad jeg vælger sker der ikk en skid

så prøvede jeg at smide en windows boot cd i og når jeg har valgt om jeg vil instalerede windows eller reparere windows kommer denne blå skærm igen :S

uddrag fra "den blå skærm"

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

noget med "viamraid.sys"

Address f763e990 base at F7634000, datestamp 4063e304

Stop 0x000000d1 (0x00000030, 0x00000006, 0x00000000, 0xF763e9a0

--
Please en eller anden hjælp mig
Avatar billede mortenhh Nybegynder
05. marts 2006 - 00:32 #1
jow jow sker da tit for min stationære :)
Så slukker jeg den med alt strøm off - Og wupti virker den fint igen... ( HOST bruger den aldri mere - den skal lige igang engang imellem :) )
Avatar billede futkarl Nybegynder
05. marts 2006 - 00:34 #2
Fyld dit kabinet med friske conischonger og evt. lidt crutonger! Sæt kun lydkort til, ud med alt andet hardware, lydkort skal være eneste element! Sæt strøm til og se løjer! Det hele kører bare som smurt! HURRA! ÅÅÅÅL!
Avatar billede reptiler Nybegynder
05. marts 2006 - 00:36 #3
Futkarl... det tror jeg da lige jeg vil prøve ? :P
Avatar billede mortenhh Nybegynder
05. marts 2006 - 00:37 #4
Hvorfor ikke bare ryste din computere til den går i stykker :D?
Avatar billede reptiler Nybegynder
05. marts 2006 - 00:39 #5
det er jo ikk meningen at den skal gå i stykker.. den skal laves så jeg kan komme ind i windows igen
Avatar billede nva Praktikant
05. marts 2006 - 00:58 #6
Kunne se ud til at en af dine harddiske har en fejl eller at din raid-driver er blevet ødelagt.
Avatar billede reptiler Nybegynder
05. marts 2006 - 16:13 #7
den her fejl bliver mere og mere underlig...

jeg smed en IDE hdd i som jeg installerede windows på får at se om jeg kunne komme ind på min Sata hdd via den.. og ganske rigtigt, det kunne jeg, men det tidligere c: på sata hdd'n var helt smadret, diverse filer var væk osv.. men formaterede det tidligere c: drev tog IDE hdd'n ud og prøvede at smide windows tilbage på min sata harddisk, med den nye raid driver som jeg downloadede... men jeg får stadig den samme fejl.. ved ikk helt hvad jeg skal gøre nu...
Avatar billede reptiler Nybegynder
05. marts 2006 - 20:00 #8
nu har jeg endda prøvet at skifte til et nyt 100% identisk bundkort, og gæt engang, det virker sku heller ikk..

jeg har ikk flere idéer, så det ville være rart at få noget respons herindefra ?
Avatar billede levithan Nybegynder
05. marts 2006 - 22:35 #9
hvis det er en sata harddisk så prøv med et andet data kabel.

hvis det er en pci controller så flyt enheden til en anden slot helst så langt op mod grafikkortet så muligt.

afinstaller driveren. og prøv med en nyere eller ændre verison