Avatar billede renewester Nybegynder
04. marts 2006 - 17:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Update MySQL database via ADO??

Hej

Jeg har lavet lidt simpelt kode der henholdsvis indsætter og opdaterer i en database:

Indsæt record:
strSQL = "SELECT * FROM khoved"
objRS.open strSQL, objConn, 1, 3
objRS.AddNew
objRS("khoved_id") = CourseNo
objRS("khoved_status") = "ACTIVE"
objRS.Update
objRS.Close

Update record:
strSQL = "SELECT * FROM khoved WHERE khoved_id=" & id
objRS.open strSQL, objConn, 1, 3
objRS("khoved_id") = CourseNo
objRS("khoved_status") = "ACTIVE"
objRS.Update
objRS.Close

Når jeg kører dette mod en MS SQL Server database, så fungerer alt perfekt. Kører jeg det derimod op mod en MySQL database (som er første gang med denne databasetype), så kan jeg kun indsætte. Forsøger jeg at opdatere får jeg at vide, at: "Opdateringen mislykkedes, da den række der skulle opdateres ikke kunne findes"?!?!?!

Er der mon en ekspert der har erfaring med dette?
Avatar billede eagleeye Praktikant
04. marts 2006 - 18:59 #1
Det er ikke tilladt at oprette flere ens spørgsmål det står i regel 2.1.11: Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

Så du bedes lukke det ene af dem ved selv at svare og acceptere dig svar.
Det andet er http://www.eksperten.dk/spm/692605.

eagleeye / Coadmin
Avatar billede renewester Nybegynder
04. marts 2006 - 19:01 #2
Rolig nu... Jeg var i tvivl om hvor jeg skulle placere det, og havde ikke fået læst manualen!