Avatar billede jldue Nybegynder
04. marts 2006 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan kobles flere pc'ere på stofanet uden familieopkobling?

Er det ikke muligt at koble to pc'ere til internettet med stofanet uden at skulle købe familieopkoblingen fra stofa. Jeg tænker det kunne gøres ved at lave et netværks kabel mellem de to Pc'ere og så hoved pc'en skulle bruges til at logge på stofanet - og så kunne den anden også gå på nettet.
Kan dette lade sig gøre og hvordan?n - og hvad skal jeg købe af hardware?
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 15:31 #1
Tjae... Det må man jo egentlig ikke ifølge Stofa tror jeg, men....

Umiddelbart vil jeg anbefale dig at købe en router, som så kan klone MAC-adresserne, sådan at Stofa aldrig ser mere end én MAC-adresse, nemlig routerens. Og så tilmelde sig det der hedder "Always on" som er gratis på Stofa...

Så burde man kunne betragte din Stofanet-forbindelde som en "rigtig" bredbåndsforbindelse... sådan at man kan koble ligeså mange pc´ere på man vil...

Men din idé med en central "knudepunktscomputer" med to netkort, og en broforbindelse er nok heller ikke umulig...

\Dan
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. marts 2006 - 16:05 #2
Det må du gerne. Jeg har selv KataStrofaNet og har talt med dem i support om det (har selv samme config som jeg foreslår). Du skal anskaffe dig en router. Stofanet forbindelsen skal så indstilles til Always on, med routerens MAC adresse (gøres online, hvis du ikke ved hvordan kan du ringe til support med den mac adresse der skal registreres. 2 min efter virker det). Det er ganske simpelt. Routeren modtager internet signalet og deler det ud mellem de pcer der er tilsluttet. De fleste routere har 4 porte til netkabler. På hver port kan man så tilkoble computerne direkte eller koble en switch på så den kan tage endnu flere computere.

Her er et link til en god og stabil router. Jeg vil anbefale en netgear, dlink eller linksys. Min personlige favorit er Netgear.

Almindelig:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176312
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=14146
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=176289

Trådløs:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38805
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=150543
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=168130

Vh Nicki
Avatar billede jldue Nybegynder
04. marts 2006 - 16:18 #3
Hej Nicki
Det lyder super - tak for det.
Hej
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. marts 2006 - 16:19 #4
Svar :D

Hvis du skal have hjælp med at konfigurere når du får fat i en router kan du bare skrive herinde så ser jeg det..
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. marts 2006 - 16:22 #5
Du accepterer mit svar ved at markere navnet til venstre for den boks du skriver i ,og derefter trykke på knappen "accepter" :)

Vh
Avatar billede jldue Nybegynder
04. marts 2006 - 16:25 #6
Okay tak  - jeg sad lige og grublede over hvordan det virkede - håber du har fået dine points :-)
Avatar billede innercitydk Nybegynder
04. marts 2006 - 16:26 #7
De er gået ind på kontoen ;)