Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 21:35 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Target og style i liste/menu

Hej Eksperter
Jeg har et lille problem. Jeg har lavet en iframe som alle mine dokumente skal åbnes i og det går også fint indtil jeg kom til list/menu. Her aner jeg simpelthen ikke hvad jeg skal gøre og hvor jeg skal sætte target ind.

Spørgsmål 1: Hvordan skal jeg få den til at åbne i mainFrame Kan man gøre det i i en ekstern css style
Spørgsmål 2: Hvordan laver jeg en css style til menu. Helst en ekstern.

Jeg er ved at få grå hår i hovedet og derfor spørger jeg nu jer. :o)

MVH
jensen65
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 21:36 #1
Jeg glemte at sætte min kode ind så i kan se hvad jeg mener:
<form name="form1">
<select name="Menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
  <option>Ugens Tilbud</option>
  <option value="tilbud_09.htm"selected>Uge 09</option>
  <option value="tilbud_08.htm">Uge 08</option>
  <option value="tilbud_07.htm">Uge 07</option>
  <option value="tilbud_06.htm">Uge 06</option>
  <option value="tilbud_47.htm">Uge 47-48</option>
  <option value="tilbud_46.htm">Uge 46-47</option>
  </select>
</form>
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 21:40 #2
onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0);document.getElementById('mainFrame').src = this.value;">

så skal du have id og name på din iframe til "mainFrame"
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:00 #3
Det virker desværre ikke webudvikler.

Her er min form:
<form name="form1">
  <select name="Menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0);document.getElementById('mainFrame').src = this.value;">
    <option>Ugens Tilbud</option>
    <option value="tilbud_09.htm"selected>Uge 09</option>
    <option value="tilbud_08.htm">Uge 08</option>
    <option value="tilbud_07.htm">Uge 07</option>
    <option value="tilbud_06.htm">Uge 06</option>
    <option value="tilbud_47.htm">Uge 47-48</option>
    <option value="tilbud_46.htm">Uge 46-47</option>
</select>
</form>

Her er min iframe:
<iframe name="mainFrame" id="mainFrame" background="#ffffff" frameborder="0" align="center" width="588" height="100%" scrolling="yes" marginheight="0" marginwidth="0" src="main.htm">

Hvad går der galt?

MVH
jensen65
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:01 #4
Hvad siger:
<select name="Menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0);alert(document.getElementById('mainFrame'));">

?
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:10 #5
Her kommer der en alert box op med "null" og trykker jeg ok kommer hele siden bare frem og ikke i iframen.

Det skal lige siges at menu ikke ligger på samme side som iframen men på en side der bliver åbnet i iframen. Hjælper det dig noget?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:16 #6
Hvad gør MM_jumpMenu('parent',this,0); ?
Hvor er <select ....> placeret, og hvor er iframen placeret?
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:17 #7
Når jeg ligger den i på samme side som iframen, sker der intet hverken med dit første eller andet savar..sorry
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:18 #8
Hvad gør MM_jumpMenu('parent',this,0); ?

-- Prøv placeret iframen ovenover <form ..
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:19 #9
select er placeret på en side der hedder tilbud og iframen ligger på index siden.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:19 #10
Hvad siger:
<select name="Menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0);alert(parent.document.getElementById('mainFrame'));">
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:20 #11
Jamen, så er det jo bare:
<select name="Menu1" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0);location=this.value;">
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:28 #12
Det virker desværre stadig ikke. Og når jeg sætter formen på samme side som iframen , altså index siden, sker der intet, den åbner ikke engang siden.

Indexsiden skal være min side der står fast og alle sider åbnes i den. Når man så trykker på ugens tilbud, bliver den åbnet åbnet i iframen og en lille kort beskrivelse kommer frem og nedenunder den kommer banditten, altså formen med select.
Avatar billede jensen65 Nybegynder
03. marts 2006 - 22:33 #13
jeg vender tilbage imorgen. Konen forlanger mig hen på sofaen NU! :o)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
03. marts 2006 - 22:44 #14
Du har stadig ikke fortalt hvad MM_jumpMenu('parent',this,0); gør!
Avatar billede jensen65 Nybegynder
04. marts 2006 - 08:17 #15
Jamen den åbner også bare siden, og ikke i iframen men selvstændigt. Var det ikke det du mente?
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. marts 2006 - 14:23 #16
<select name="Menu1" onChange="location=this.value;">
Avatar billede jensen65 Nybegynder
04. marts 2006 - 16:40 #17
Jaaaaa...det virker webudvikler. Smid fluks et svar og du får retmæssigt dine point. Iøvrigt tak for din i hærdige hjælp. Jeg har kun en lille bøn mere. Hvorfor virker den på index siden ikke. Har du nogle ideer.
Se resultatet her: http://www.langelands-it.dk

mvh jensen65
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. marts 2006 - 16:42 #18
Mener du den der selectbox med ugerne?

    <select name="Menu1" class="tekst" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
                        <option>Ugens Tilbud</option>
                        <option value="tilbud_09.htm"selected>Uge 09</option>
                        <option value="tilbud_08.htm">Uge 08</option>
                        <option value="tilbud_07.htm">Uge 07</option>
                        <option value="tilbud_06.htm">Uge 06</option>
                        <option value="tilbud_47.htm">Uge 47-48</option>
                        <option value="tilbud_46.htm">Uge 46-47</option>
                      </select>
                  </form>

skal være:

    <select name="Menu1" class="tekst" onChange="document.getElementById('mainFrame').src = this.value;">
                        <option>Ugens Tilbud</option>
                        <option value="tilbud_09.htm"selected>Uge 09</option>
                        <option value="tilbud_08.htm">Uge 08</option>
                        <option value="tilbud_07.htm">Uge 07</option>
                        <option value="tilbud_06.htm">Uge 06</option>
                        <option value="tilbud_47.htm">Uge 47-48</option>
                        <option value="tilbud_46.htm">Uge 46-47</option>
                      </select>
                  </form>
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. marts 2006 - 16:42 #19
.
Avatar billede jensen65 Nybegynder
04. marts 2006 - 17:22 #20
Du fik 50 point istedet for din store hjælp og det andet virker også.
Tak endnu engang.

mvh
jensen65