Avatar billede gismo999 Nybegynder
03. marts 2006 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ram hvad skal de stå til i mauelt

Hej Eksperter

Jeg har et lille spørgsmål angående mine ram, jeg har et Asus A8n sli premium bundkort og så har jeg 1 gb Corsair CMX1024-3200C2 (2 x 512 dualram).

Så er mit spørgsmål lige nu køre bundkortet dem bare som auto og det er også fint nok, men jeg ville jo gerne have den til at yde deres optimale, de har en timing der hedder 2.3.3.6 står der og det er cl2 ram hvordan skal det stå i biosen.

Jeg har scannet min manual ind så i kan se hvordan det er i biosen så dette link.

http://home1.stofanet.dk/ugfoto/scan.jpg

Så vis i kan skrive hvad jeg skal sætte dem til og også gerne hvorfor når jeg køre manuelt så er jeg glad og i får nogen point.
Avatar billede gismo999 Nybegynder
03. marts 2006 - 11:26 #1
Avatar billede gismo999 Nybegynder
03. marts 2006 - 12:41 #2
ikke nogen der kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2006 - 20:23 #3
Hvis dit bundkort og RAM snakker ordentligt sammen er der ingen grund til at køre med manuelle indstillinger, så burde AUTO vælge de rigtige timings for dig. Du kan jo prøve at hente og installere CPU-Z, http://www.cpuid.com/cpuz.php

På Memory fanebladet kan du se de de aktuelle indstillinger som dit bundkort har valgt, og på SPD (SPD timings table) kan du se hvilke timings dine RAM fra Corsairs side kan klare. Hvis SPD timings table og Memory er ens behøver du ikke gøre mere. Hvis SPD timings table er tom, bliver du nok nød til at køre manuel, men det burde ikke være tilfældet.
Avatar billede gismo999 Nybegynder
05. marts 2006 - 20:36 #4
Ok har prøvet det program som du skriver der CPU-Z og det blev jeg ikke meget kloger af du kan se hvad det siger her
http://home1.stofanet.dk/ugfoto/ram.jpg

Så nu kan jeg ikke forstå kan se under channels at der står singel, de skulle jo ellers køre dueal.

Men håber at i kan hjælpe til hvad der skal stå i CPU-Z med timing og alt det så de kommer til at køre som hvad de kan.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2006 - 23:39 #5
Kig i din bundkortmanual hvilke RAM sokler du skal bruge for at køre dual.
Dine RAM kører også for langsomt, de skal køre 200Mhz i stedet for 157,9. Sæt max memclock til DDR400, det svarer til 200Mhz.
Avatar billede gismo999 Nybegynder
06. marts 2006 - 08:11 #6
ja ok jeg setter dem til at køre ddr 400 og hvad skal alt det andet så på den eneste jeg ud over Mhz er CL2 en hvad så med de andre.
Er der ikke nogen steder hvor man kan få af vide hva det første tal i 2.3.3.3 står for og hvad det andet og så fremdeles så jeg kan sette dem ind de rigtige steder.
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2006 - 10:26 #7
Hvis du klikker på SPD-fanebladet i CPU-Z, burde det stå der under SPD timings table.
Husk at sætte 1T/2T memory timing til 1T, det er hurtigere.