Avatar billede tall_thor Nybegynder
03. marts 2006 - 08:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

format USB harddisk

Hej,

Er det muligt at formatere en usb harddisk uden at tage den ud af casen. Jeg har købt en ny hd. som jeg har sat i en case men XP kan ikke se den, så den skal formateres og partiotioneres først.
Jeg er bare doven og vil ikke skille case samt pcen igen for at kunne formatere drevet, så gode ideer modtages meget gerne.

/Thor
Avatar billede venturer Nybegynder
03. marts 2006 - 08:29 #1
Du skal åbne diskhåndtering i Windows (højreklik på "Denne Computer" og vælg "Administrer".

Når du i værktøjet "Computer Administration" klikker på Diskhåndtering skulle der gerne komme en en boks op der fortæller at der er fundet en ny disk. I denne guide vælger du at aktivere (ikke konvertere) den nye disk, og du har herefter mulighed for at oprette en partition og efterfølgende at formatere denne.
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. marts 2006 - 08:52 #2
Husk at tildele den en bogstav, der er højt nok i herakiet, K f.eks
Avatar billede venturer Nybegynder
16. marts 2006 - 23:39 #3
Kunne du få det til at hænge sammen? :)
20. marts 2006 - 12:14 #4
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede tall_thor Nybegynder
21. marts 2006 - 08:42 #5
Tak Venturer det virkede.