Avatar billede rah123 Nybegynder
02. marts 2006 - 22:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Optdatering af felt i formularen!

Hej Eksperter

Jeg er nybegynder i Access og har bruge for hjælp.

Jeg har to tbler 1)Bio Data 2) Organization og fra de to tabeller har jeg lavet en formular der heder bio data og i den er feltet oranization (felt egenskab kombinationsboks)den skal opdateres pr automatik f.eks. hvis man er under syv år er man "baby" og når man er fyldt syv år er man "dreng".

Jeg ved jeg skal lave et Opdateringsforespørgsel man hvordan?
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2006 - 05:49 #1
Jeg er ikke sikker på hvad du mener. Du skriver, at feltet oranization (som er en combo) skal opdateres afhængig af værdien i et andet felt.

Normalt bruger man en combo på den måde, at man heri vælger en værdi, og lader andre felter's indhold være afhængig af combo'en.

En opdateringsforespørgsel kan du lave ved i databasevinduet at vælge Forespørgsler > Ny og vælge den tabel der skal modtage data. Herefter i Forespørgsler og vælg Opdateringsforespørgsel. Nede i forespørgselsgitteret kan du i linien "opdater til" henvise til et felt i en formular:

[Forms]![Formularnavn]![Feltnavn]

Du kan så i formularen køre forespørgslen således:

docmd.openquery (Forespørgslens navn)
Avatar billede rah123 Nybegynder
03. marts 2006 - 17:44 #2
Hej mugs,
Tak for svar, har prøvet det man virker ikke :-( det er nok bar mig. Men tak aligevel
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2006 - 18:10 #3
Kan du sende din db, så vil jeg se på det. Måske misforstår jeg dit spørgsmål. Husk at komprimere Db og zippe den. Skriv lige hvilken formular det drejer sig om og evt. yderligere kommentarer der kan belyse dir problem.

mugs@mail.dk
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2006 - 21:22 #4
Db er rettet og returneret.

Jeg har oprettet et modul der beregner alderen efter en indtastet fødselsdato. Udtryk1 i en forespørgsel kaldes modulet der herefter giver alderen. Desuden et Udtryk2 med en iff-sætning der returnerer en tekststreng afhængig af værdien i Udtryk1.
Avatar billede rah123 Nybegynder
03. marts 2006 - 21:31 #5
1000tak :-)
Avatar billede mugs Novice
03. marts 2006 - 21:35 #6
Selv tak - Jeg kan se at du er ny på eksperten.dk, og velkommen til. Her er et link der giver nogle gode råd om eksperten.dk:

http://expfaq.1go.dk/