Avatar billede planet_orion Nybegynder
02. marts 2006 - 20:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Åbning af skebelon fra Stifinder/skrivebord og fra selve Word?

Hej Alle,

Jeg har lige lavet nye skabeloner for hele firmaet, og er løbet ind i et meget mærkelig problem.

Hvis vi har en skabelon ved navnet test.dot, som jeg åbner via stifinder, så fungere det helt uden problemer. MEN hvis jeg starter Word op, og åbne denne skabelon ved hjælp af "Åben" inden i Word, så overskrive den skabelonen hvis man trykker gem?

Lige meget om jeg kun giver "Write" eller lignede rettigheder til filen, så vil den gennem word-filen som en skabelon efterfølgende.

Er der nogen som kender en mulig løsning på dette problem?

Nogen som har nogle gode ideer?

Mvh

Allan
Avatar billede jps6kb Novice
02. marts 2006 - 20:41 #1
Det er slet ikke mærkeligt. Når du dobbeltklikker på .dot filen, laves en instans af skabelonen. Altså et tomt dokument, sat op med de regler der er angivet i skabelonen.
Hvis du åbner selve skabelonen i Word, så vil du bare kunne gå ind og ændre i de indstillinger for skabelonen og de dokumenter der bliver lavet ud fra den senere hen.
Avatar billede jps6kb Novice
02. marts 2006 - 20:42 #2
Det var selvfølgelig et svar ;)
Avatar billede jps6kb Novice
02. marts 2006 - 20:47 #3
Hvis I har et netværk, så kan du selvfølgelig lægge skabelonen i en skrivebeskyttet mappe der. Jeg tror faktisk ikke du kan skrivebeskytte en skabelon som sådan.
Jeg har været der selv for nogle år siden, og jeg løste det ved at lave en mappe som folk kunne læse i men ikke skrive i.
Avatar billede lwi Nybegynder
03. marts 2006 - 07:59 #4
Vi har passwordbeskyttet skabelonerne
Avatar billede planet_orion Nybegynder
13. marts 2006 - 15:46 #5
Tak for hjælpen!!!!
Avatar billede jps6kb Novice
14. marts 2006 - 01:26 #6
Hvis du kunne bruge et af muglighederne herfra, så husk lige at acceptere svaret, ellers opret et selv og accepter det ;)

Bare så spm. er lukket ;)
Avatar billede planet_orion Nybegynder
14. marts 2006 - 17:23 #7
Hey! Det har jeg også forsøgt masser af gange, men den vil bare ikke lade mig acceptere det ???? Jeg har knappen acceptere med der sker ikke noget hvis jeg trykker på den?
Avatar billede planet_orion Nybegynder
06. juni 2006 - 15:13 #8
nu virker det vist...