01. marts 2006 - 23:00Der er
9 kommentarer og 1 løsning
Comflex A/S
Hej Hol.dk
Jeg vil gerne høre om nogen, der har haft eller har internet hos Comflex A/S.
Min kæreste har internet der. Hun betaler godt nok ikke særlig meget for den (150,- om måneden cirka).
Vi har haft flere uheldige episoder som jeg har tænkt mig at skrive nedenfor, men først vil jeg lige forhøre mig om, hvad vi kan gøre for at få dem til at "makke ret".
For snart 5 måneder siden begyndte hendes internet at blive mere eller mindre ustabilt. Det var lidt utilregneligt med jævne mellemrum - stort set altid uden for deres kontakttider (9-16 på hverdage). Med tiden blev det værre og værre og nu har det de sidste 2 uger ramt maksimum, hvor vi kan være op mod et ½ til et helt minut om at loade meget ukomplicerede hjemmesider (google f.eks.). Over tiden har der været mange bortforklaringer for den utilfredsstillende forbindelse. Der har været skyldt skylden på hendes switch som de fik hende til at smide ud i påstand om, at den var i stykker. Deres gateway har fået skylden, fordi "den var under reparation", men dette kan jo ikke tage så længe og de har også indrømmet, at den ER blevet repareret for længe siden. Vi har fået at vide, at hun er den eneste der har problemer med forbindelsen, men efter at spørge bare lidt omkring har vi konstateret, at vi bestemt ikke er de eneste der har det problem. De siger, at de kan se, at der ikke er nogen der henter enormt meget som kunne give problemer (trods seperate forbindelser). Vi har flere gange haft kontakt, hvor vi får at vide, at en tekniker vil tage kontakt (flere gange på enkelte dage), hvor vi aldrig har fået nogen opringninger eller lignende. Og det tog 4 teknikere at finde ud af, at deres gateway var ved at blive repareret, da vi fandt ud af det.
Jeg er nu ved at være MEGET træt af dem og vil høre om der er nogen der har nogen erfaringer med dem eller lignende.
På nu værende tidspunkt er det så slemt at jeg knapt kan uploade et signatur logo til en ftp uden den laver timeout (står på 0.0Kb/s i 3 minutter før den laver timeout) og vi kan ikke engang sende mails uden den laver timeout. Vi har selvfølgelig tjekket at det ikke kun er nogle få steder vi har problemet - vi har besvær med ALT over nettet.
HJÆLP!
PS! Hun nægter at skifte internet, da det ikke er fair, at hun skal skifte udbyder bare fordi, de tilbyder en bredbåndsforbindelse og ikke levere den.
PPS! Lige taget kort fra overskriften på deres hjemmeside (finder det lidt ironisk)
"Kvalitetssikret bredbånd for kun kr. 99,- i din boligforening"
Jeg kan ikke sende billederne til dem, da jeg jo ikke engang kan sende billeder uden, at den laver timeout.
Upload-testen fra pcpitstop gav: NOTE: We were not able to test upload bandwidth. (0) This is often due to a hardware or software firewall blocking the FTP protocol that the test uses.
Download-testen fra pcpitstop gav: 363kilobit
TCPTEST fra internetkvalitetsguide.dk kan ikke komme i kontakt med serveren (umiddelbart timeout efter cirka 30-40 sekunder)
Testen fra Tptest.se kan ikke køre pga. en dll-fejl.
Jeg har lige skiftet fra CyberCity til Comflex, da min beboerforening har valgt at bruge dem som leverandør i hele vores andelsforening.
Jeg er heller ikke imponeret over hvad de præsterer. Først og fremmest har jeg haft en lang mailkorrespondance med teknikere fra Comflex, fordi jeg ikke kunne sende mails fra den udgående smtp-server, som de anviste i deres materiale. Fejlen skyldtes at der blev brugt en forkert route. Det rettede de op på og det virker nu. Og så har jeg oplevet 2 nedbrud i de 2 uger jeg benyttet dem - det oplevede jeg aldrig med min tidligere udbyder. Den ene af gangene fik jeg kontakt med en tekniker som bekræftede nedbrud, som stod på i en times tid. Den anden gang var det efter lukketid hos Comflex - og her stod nedbruddet på en hel aften.
Så ja, jeg har også haft mine første problemer. jeg håber de retter op på deres fejl snarest.
Jeg bor også i en andelsboligforening, hvor en manipulerende bestyrelse har fået os medlemmer til at vælge Comflex til www og tv. Desværre lever deres gyldne løfter fra et gårdmøde ikke op til det de lovede os. Hastigheden er meget svingende, mange nedbrud og elendig kundeservice............Har hørt ude i byen, at Comflex er et skuffeselvskab ejet af en udenlandskdansker.
Jeg har ingen tiltro til, at de kan blive prof så jeg allerede tilbage til det lidt dyrere Cybercity med stabilitet.
Vi har oprettet os som kunder hos CPH-Metronet istedet, da det kun blev værre hos Comflex. Jeg kom efter kort tid på fornavn med deres eneste telefondame, 3 teknikere og deres overordnede.
Vi anslog at de havde lavet en dårlig handel og derfor prøvede at komme ud af den ved at behandle kunderne dårligt, men det lader til at de åbenbart bare er så skidt.
Jeg kom frem til at vi var 2 opgange om at dele en 256kbit/256kbit fra TDC Kabeltv. Så hvis nogen brugte lidt bredbånd, så gik ALT i stå.
Vi har beholdt én forbindelse aktiv i foreningen, som vi splejser om at holde kørende for at genere selskabet, da de så er nødt til at have udstyret stående her sålænge der er nogen der har aftale hos dem. Reelt bruger ingen forbindelsen.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.