Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 14:07 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

It Is Now Safe To Turn Off Your Computer

Hej jeg har win2k og jeg har et problem som jeg gerne vil af med

når jeg lukker min computer så lukker den ikke 100% af sig selv den lukker alle programmerne og kommmer ud til en blå skærm hvor der står \"It Is Now Safe To Turn Off Your Computer\"
hvordan kommer jeg af med det, så min computer vil lukke 100% automatisk ??
Avatar billede LNG.DK Novice
01. maj 2001 - 14:09 #1
Har haft samme problem, så jeg lytter lige med. Jeg løste det ved at installere igen.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 14:12 #2
Under kontrolpanel er der den der opsætning af Poweroptions, her skal du under advanced tror jeg nok det er, afkrydse eller fjerne en indstilling.
Jeg kan ik huske hvad den hedder.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 14:14 #3
Her er den

Controlpanel --> Power Options
under power options er der et faneblad der hedder APM
du skal sætte et hak i feltet derunder (Enable Advanced Power Management)
Avatar billede nomiz Nybegynder
01. maj 2001 - 14:14 #4
Er du sikker på at du har ATX bundkort? Det er nemlig kun ATX strømforsyninger der kan slukkes af en applikation.

/vh
Simon

PS.: Hvorfor smide så mange points?
Avatar billede Jman Praktikant
01. maj 2001 - 14:15 #5
jeg mener ikke det er så nemt...
Så hudt jeg hvisker er det noget med at man skal opgradere bios... Jeg kan ikke liiige huske hvor jeg har læst det, så jeg lytter også bare med
Avatar billede nordvest Nybegynder
01. maj 2001 - 14:16 #6
hejsa

controlpanel -->power options --> APM

derinde skal der sættes et hak

så slukker den automatisk

Hilsen Nordvest
Avatar billede hallelujah Nybegynder
01. maj 2001 - 14:19 #7
Det er ikke sikkert at du kan gøre det 100% automatisk. Du kan prøve at trykke Start|Instillinger|Kontrolpanel og derefter dobbeltklikke på Strømstyring og se om der er en fane der hedder APM. Hvis der er det skal du sætte et hak i ”Aktiver Avanceret strømstyring\".
Avatar billede thulin.rm Nybegynder
01. maj 2001 - 14:25 #8
Hvis du har ATX strømforsyning, og du har sat APM til kan det skyldes at det ikke er slået til i din BIOS.

I din BIOS skal du enable APM power control ( eller lign. alt efter BIOS type )
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 14:59 #9
Jamen når jeg går i controlpanel -->power options --> APM  og sætter den til, så når jeg går i Start -> Shit Down -> Shut Down,så genstarter den istedet for at lukke helt ??
hvad skal jeg gøre ?
er det et bios problem og hvad kan jeg gøre ved det ?
Avatar billede dipzy Nybegynder
01. maj 2001 - 16:18 #10
Har du Abit BP6 ?
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 16:57 #11
Nej jeg har ASUS P2B

Ps. Det er kun Win2k der har gjort det ved min computer jeg har haft Win98 og WinME inde hvor den ikke gør det.. ??

please help så for du alle mine point
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 17:24 #12
Hvilken bios version kører du med? Du skal evt. opdatere.
1012 er den nyeste, og kan hentes på ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Slot_I/INTEL_Chipset/i440BX/P2B/
Avatar billede nordvest Nybegynder
01. maj 2001 - 17:34 #13
hejsa

dette er den mest præsise løsning

controlpanel -->power options --> APM

derinde skal der sættes et hak

så slukker den automatisk

ps. husk at indstille din bios til understøttelse af acpi hvilket alle nyere bios\'s understøtter.

Hilsen Nordvest
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 17:38 #14
Hmmm jeg køre allerede med den nyeste opdaterering
1012 .. men jeg tror jeg skal lave instillingerne under bios.. men sagen er, jeg har nok være i mit bios 10gange i alt, jeg ved INTET om bios så please help me, ved at fortælle hvad og hvor jeg skal ændre noget i bios
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 17:39 #15
P2B har ikke en ACPI indstilling i bios.
Til gengæld kan du prøve at sætte \'Power Management\' til Disable.
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 17:54 #16
Det virker heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 19:43 #17
Sådan direkte sagt, kan det udmærket tænkes at din Bios er forgammeldags til at klare den opgave under windows 2000, så du må sikkert leve med det eller også se om der findes opdateringer, som kan klare  opgaven.
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 19:57 #18
Det virker nu fint på mit P2B!
Har du køret en Windows Update?
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 20:22 #19
Ja jeg har kørt en windows update .. vil du ikke prøve at skrive alle dine Bios instillinger ned.. fordi når jeg siger shut down så restarter den bare ...fuck det er irreterende
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 22:02 #20
Mine bios indstillinger.
\'Standard CMOS Setup\' Video: EGA/VGA - Halt On: All Errors

\'Bios Features Setup\' Boot Virus Detection: Disabled - Cpu Level Cahce 1-2: Enabled - Bios Update: Enabled - IDE HDD Block...: Disabled - HDD Smart...: Disabled.

\'Chipset Features Setup\' SDRAM Config.: By SPD - SDRAM Wait State: Normal - Host Bus...: Disabled - 16&8 bit I/O: 1 BusCLK - Graphics Ap. Size: 64MB - PCI 2.1: Enabled - Memory Hole: Disabled - Alle IDE kanaler sat til Auto.

\'Power Management Setup\' Power Management: Disabled.

\'PNP And PCI Setup\'  PNP OS Installed: No - PCI Latency...: 32 PCI Clock

Resten er mere eller mindre sat til default værdierne.
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 22:08 #21
Prøv også \'Power Management Setup\' Power Management: User Defined.
Avatar billede cruzher Nybegynder
01. maj 2001 - 22:37 #22
Intet af det der virker :o(, jeg prøvede lige at installere winME på min maskine nu, når jeg lukker min computer ned fra WinME så lukke den helt ned perfekt, men når jeg lukker ned fra Win2k så kommer den \"It Is Now Safe To Turn Off Your Compuer\" skærmen, dvs. at det er noget med Win2k, det kan ikke have noget med bios eller bundkort at gøre... hvad skal jeg gøre ??
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 23:11 #23
Prøv at tage alle dine udvidelses kort ud. Undtagen grafikkortet.
Hvis den så lukker ordentligt, er det et af dine udvidelseskort der er skyld i fejlen.
Avatar billede stampeair Nybegynder
02. maj 2001 - 00:10 #24
Det er din bios du skal opradere, jeg har et bp6 bundkort, og havde det samme problem, men du er nødt til at geninstallere win2000, for at det skal virke. så løsnigen er: oprader bios og geninstaller her efter win2000. god fornøjelse ;-)
Avatar billede stampeair Nybegynder
02. maj 2001 - 00:11 #25
Jeg havde kun problemet i win2000, win98 lukkede af sig selv, og det er et helvede når computeren ikke lukker helt ned AAARRRRGGGGHHHHH!!
Avatar billede stampeair Nybegynder
02. maj 2001 - 00:18 #26
her kan du finde bios opraderinger til dit bundkort:
http://www.asus.com/products/Motherboard/bios_slot1.html

Mit bud er denne:
http://www.asus.com/cgi-bin/dl.asp?filename=mb/slot1/440bx/p2b/bx2i1012.zip
Men det er ved at være et ældre bundkort, så det er ikke sikkert at det er understøttet. held og lykke.
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 00:52 #27
stampeair > Læs 01/05 2001 17:24:29 og 01/05 2001 17:38:25
Avatar billede stampeair Nybegynder
08. maj 2001 - 17:12 #28
makse ->>lol, jeg havde ikke set din genvej.
Cruzher ->> har du formateret din hardisk efter din biosopdatering. Det virkede først for mig efter jeg havde formateret min hardisk.
Avatar billede pkdata Nybegynder
08. maj 2001 - 21:25 #29
Prøv med tweaky for power users  der er et felt hvori du kan afkrydse
\"tillad w2k at power down efter afslutning\"
Avatar billede makse Nybegynder
08. maj 2001 - 21:29 #30
øhh, hvad skete der nu!
Avatar billede cruzher Nybegynder
09. maj 2001 - 16:39 #31
pkdata hvad mener du ?

Prøv med tweaky for power users  der er et felt hvori du kan afkrydse
\"tillad w2k at power down efter afslutning\"

hvordan ??
Avatar billede pkdata Nybegynder
09. maj 2001 - 17:26 #32
få fat i programmet \"tweaki for power users\"
www.jermar.com    30 dages trial
start det op
vælg nt4/win2k
gå til eclectic tweaks
sæt kryds i \" allow power down when you shut down\"

det virkede for mig
PKDATA
Avatar billede cruzher Nybegynder
09. maj 2001 - 22:02 #33
pkdata ... den kan jeg ikke afkrydse .. hvorfor ikke ??