Avatar billede cyberper Nybegynder
01. marts 2006 - 14:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor forskelle opsætning til samme desktop applikation

Hej

Jeg har lavet en applikation der aflæser en gruppe aftaler.
Det er udviklet i vb.net på en w2000 og til ol2000.

Nu vil nogle af gruppens medlemmer gerne have det til at køre på deres egen pc.
Men de kører med xp og ol2003 og nu reagere mit program ikke som det skulle.
Det kan der jo være flere årsager til men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilke det er.

Er det funktionkald til ol2000 som ikke kan bruges i 0l2003?
Er det windows2000 og xp der ikke kan?

Og kan jeg forvente at det skulle køre begge steder?

Skal der helt ny programmering til eller kan jeg nøjes med små ændringer?

Håber ikke dette her er et for abstrakt spørgsmål.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
01. marts 2006 - 14:28 #1
2003 og 200 har ikke samme funktioner, da vb i 2003 er væsnetlig forbedret.

Jeg er ikke ekspert men ved det fra en god ven der er haj i vb .Net med mere
Avatar billede cyberper Nybegynder
01. marts 2006 - 14:36 #2
Så det er ol2003 der ikke er bagudkombetibel.

Som så betyder at jeg skal skrive ny kode hvis jeg skal have det til at virke på deres maskiner! ................ tanke

-cp
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
01. marts 2006 - 14:39 #3
yep desværre :)
Avatar billede cyberper Nybegynder
01. marts 2006 - 15:28 #4
Nu indgår der sådan set 3 sprog i denne applikation.

1. alm .net
2. outlook kald
3. et script som afvikler sikkerhedssvarboksen fra outlook.

Så fejlen ligger ikke i scripte. den skal bare ændre tastekobination. I xp skal pludselig trykke "ALT" "G" og ikke "ALT" "T" for at tillade adgang til outlook.

Ved outlook kald bruger jeg bla. restrict nåååårhhhhh nu falder der lidt på plads.
i ol2003 hedder egenskaberne på en aftale heller ikke det samme som i 2000.

.cp
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
01. marts 2006 - 15:58 #5
Der var lyset :)

Det er desværre sådan med Bill og hans kode gutter:)