Avatar billede ykok Nybegynder
01. maj 2001 - 13:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Netværk i win 2000 hopper ud

Jeg er på netværk med en dhcp server.

Jeg har både win98 og 2000.

I win98 virker netværket fint. Også overførsel af filer.

I 2000 kan ved startop godt se de andre computere, og alt virker tilsyneladende fint indtil jeg begynder at overføre fx en fil. Netværket stopper med at modtage pakker, og hvis jeg prøver, at renew min ip adresse kan den ikke finde nogen dhcp server (modtager ikke). Dhcp serveren får pakken, og sender en retur, men jeg modtager den aldrig! For at løse problemet bliver jeg nødt til at genstarte.

Vi har en anden maskine med win 2000, som fungerer fint på netværket.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. maj 2001 - 16:58 #1
Internet køre fint på Win 2K maskinen?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 19:45 #2
Er fuldmagterne i orden under windows 2000, har du firewall på windows 2000, som ikke har accepteret de øvrige på nettet?
Avatar billede ykok Nybegynder
03. maj 2001 - 15:21 #3
Har selv løst det, med nye drivere til netværkskortet. Men takker