Avatar billede iggipop Nybegynder
01. maj 2001 - 13:21 Der er 9 kommentarer

Ikke-permanent disk.

Hej !

Jeg bruger harddisk-skuffer i 2 af mine pc\'ere derhjemme. Den ene er en Win98se maskine og den anden en Win ME. I win98se optræder HD\'en i skuffen bare som endnu et drevbogstav. I WinME maskinen optræder disken også som et drev, men samtidig står der :\"Ikke permanent drev\" !! Hvorfra ved den det ?

Begge maskiner er sat til at autodetektere om der er en slavedisk (skuffe) i, i BIOS !
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. maj 2001 - 13:23 #1
det er fordi at den genkender hardwaren i BIOS
sikkert en nyere BIOS version i den maskine
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. maj 2001 - 13:24 #2
eller windows genkender den
Avatar billede iggipop Nybegynder
01. maj 2001 - 13:31 #3
Hmmmmmm....hvordan skulle den kunne genkende en HD-skuffe. Den sidder jo til fuldstændig som en alm. HD. Der er ingen elektronik eller noget, som den kan identificere, at det er en skuffe !
Desuden er den maskine med WinME en gammel svend med 3-4 år på bagen og den med win98se ½ år gammel !
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2001 - 13:34 #4
Nu ved jeg ikke hvilken skuffe du har, men der er nogen af skufferne der fortæller windows (af nyere vers.) at det er en skuffe og derfor skal den opfattes som et ikke permanent drev.
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. maj 2001 - 13:35 #5
så er det windows der gør det
der sidder jo et eller andet elektronik på den eller selve stikket
Avatar billede redbastard Nybegynder
01. maj 2001 - 13:36 #6
som er koblet til bundkortet
Avatar billede iggipop Nybegynder
01. maj 2001 - 13:42 #7
Skuffen sidder på et almindeligt IDE-kabel.
Hvis det var sådan at den fortalte Windows at det er en ikke permanent disk, så virker det altså kun under Windows ME ??
For på Windows 98 SE maskine, er det jo samme skuffe jeg bruger (ja ok, en magen til) og her skriver den IKKE \"ikke permanent disk\" !?!?
Avatar billede zargu Nybegynder
02. maj 2001 - 10:13 #8
Prøv at højre klikke på drevet og et eller andet sted på en af fanerne kan man vist sætte den til at være <ikke permanent>.

Avatar billede iggipop Nybegynder
02. maj 2001 - 21:10 #9
zargu > Hmmm...nææeeee !!!!