Avatar billede gogion Nybegynder
01. marts 2006 - 10:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med computeren

jeg har en meget hurtig computer og sådan. men når jeg vil spille et spil på den gider den ikke rigtig gå ind i det. dette er ikke sket før og det bliver bare ved... og så er min computer ca. 20min om at lukke ned. tak på forhånd :)
01. marts 2006 - 11:05 #1
... for en go' ordens skyld - følg guiden herfra -> http://www.eksperten.dk/artikler/755
Avatar billede gogion Nybegynder
01. marts 2006 - 17:24 #2
Her er fra det første virus program

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 107787
Infected objects found: 2
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 5
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 1
Riskware programs found: 1
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 2
Objects renamed: 7
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 765 Kb/s
Scan time: 00:38:40
Avatar billede gogion Nybegynder
01. marts 2006 - 17:41 #3
Her er fra Ewido

---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            17:41:01, 01-03-2006
+ Report-Checksum:        5DE9C73C

+ Scan result:

    HKLM\SOFTWARE\Classes\ISTbar.BarObj -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\ISTbar.BarObj\CLSID -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\TestContentMatchControl1.ContentMatchTag -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\TestContentMatchControl1.ContentMatchTag\CLSID -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\TestContentMatchControl1.ContentMatchTag\CurVer -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Classes\TestContentMatchControl1.ContentMatchTag.1 -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\ISTbar -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\ISTbar\Historyfiles -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\ISTbar\Historystring -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Media Access -> Adware.WinAD : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\AMeOpt -> Adware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\ISTbar -> Adware.ISTBar : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Kapabout -> Adware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Rotue -> Adware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    HKU\S-1-5-21-448539723-1677128483-725345543-1003\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\AMeOpt -> Adware.InternetOptimizer : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@247realmedia[1].txt -> TrackingCookie.247realmedia : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@ad.yieldmanager[1].txt -> TrackingCookie.Yieldmanager : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@ads.pointroll[2].txt -> TrackingCookie.Pointroll : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@ads.realcastmedia[2].txt -> TrackingCookie.Realcastmedia : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@adtech[2].txt -> TrackingCookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@advertising[2].txt -> TrackingCookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@as-eu.falkag[1].txt -> TrackingCookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@as-us.falkag[1].txt -> TrackingCookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@as1.falkag[1].txt -> TrackingCookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@c5.zedo[2].txt -> TrackingCookie.Zedo : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@com[2].txt -> TrackingCookie.Com : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@cs.sexcounter[2].txt -> TrackingCookie.Sexcounter : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@doubleclick[2].txt -> TrackingCookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@edge.ru4[2].txt -> TrackingCookie.Ru4 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@fastclick[1].txt -> TrackingCookie.Fastclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@hotlog[1].txt -> TrackingCookie.Hotlog : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@mediaplex[1].txt -> TrackingCookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@reduxads.valuead[2].txt -> TrackingCookie.Valuead : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@revenue[1].txt -> TrackingCookie.Revenue : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@sel.as-eu.falkag[1].txt -> TrackingCookie.Falkag : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@serving-sys[2].txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@sonycorporate.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@sonymediasoftware.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@stat.onestat[2].txt -> TrackingCookie.Onestat : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@statcounter[1].txt -> TrackingCookie.Statcounter : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@statse.webtrendslive[2].txt -> TrackingCookie.Webtrendslive : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@tradedoubler[2].txt -> TrackingCookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@tribalfusion[1].txt -> TrackingCookie.Tribalfusion : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@yadro[2].txt -> TrackingCookie.Yadro : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@z1.adserver[1].txt -> TrackingCookie.Adserver : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Cookies\peter@zedo[1].txt -> TrackingCookie.Zedo : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\peter@atdmt[2].txt -> TrackingCookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Peter\Lokale indstillinger\Temp\Cookies\peter@sonymediasoftware.122.2o7[1].txt -> TrackingCookie.2o7 : Cleaned with backup
    C:\WINDOWS\Downloaded Program Files\popcaploader.#ll -> Not-A-Virus.Downloader.Win32.PopCap.b : Cleaned with backup

::Report End
Avatar billede gogion Nybegynder
01. marts 2006 - 17:42 #4
og fra Hijackthis

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Documents and Settings\Peter\Skrivebord\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Transfer with Image Converter 2 - C:\Programmer\Sony\Image Converter 2\menu.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F99} (CR64Loader Object) - http://www.miniclip.com/supergerball/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.1.0.69.cab
O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_cracks.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1106298263796
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1127923903234
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede gogion Nybegynder
02. marts 2006 - 18:00 #5
Er der nogen der kan hjælpe mig... hvis der altså er noget ;)
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. marts 2006 - 19:58 #6
Dr.Web og Ewido har taget lidt forskelligt, så der er kun lidt tilbage i HJT-loggen:

Kør Hijackthis, vælg "Do a system scan only", sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked.

O16 - DPF: {42F2C9BA-614F-47C0-B3E3-ECFD34EED658} (Installer Class) - http://www.ysbweb.com/ist/softwares/v4.0/ysb_cracks.cab

...men du er også kommet til at lave HJT-loggen i fejlsikret tilstand, hvor man ikke altid kan se det hele. Så efter at du har fixet linien, må du gerne lave en ny log med HJT (fra normal tilstand), som du lægger herind til et check.
Avatar billede gogion Nybegynder
02. marts 2006 - 21:49 #7
Har gjordt det du sagde og her er loggen

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spupdsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spnpinst.exe
C:\WINDOWS\system32\Sysocmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Peter\Skrivebord\Hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: PCTools Site Guard - {5C8B2A36-3DB1-42A4-A3CB-D426709BBFEB} - C:\PROGRA~1\SPYWAR~1\tools\iesdsg.dll (file missing)
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Programmer\HP\HP Software Update\HPWuSchd2.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Transfer with Image Converter 2 - C:\Programmer\Sony\Image Converter 2\menu.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @C:\Programmer\Messenger\Msgslang.dll,-61144 - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {288C5F13-7E52-4ADA-A32E-F5BF9D125F99} (CR64Loader Object) - http://www.miniclip.com/supergerball/miniclipGameLoader.dll
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.1.0.69.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1106298263796
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1127923903234
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
02. marts 2006 - 22:09 #8
Så er loggen ren. Hvis du stadig har dit problem, skyldes det ikke virus.

Det kan være en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.
Og så kan det også være en god ide at skjule dine systemfiler og -mapper igen, så du ikke ved en fejl kommer til at slette en vigtig fil. Det gør du samme sted, hvor du satte det til at vise alle filer, denne gang vælger du bare: Vis ikke skjulte filer og mapper.

Det kan også være en god ide at få renset ud i dine midlertidige filer. Det kan gøres på en hurtig og nem måde med denne fil
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
Avatar billede gogion Nybegynder
02. marts 2006 - 22:17 #9
tak for hjælpen... men betyder det at jeg skal slette alle de viruser jeg havde, bare mens jeg ikke har slået systemgendannelsen til ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. marts 2006 - 19:48 #10
Hvis du gør som jeg har beskrevet i den sidste post, så bliver alle de vira som ligger i gendannelsen slettet. Derudover kan du roligt slette alle de vira, som du har fundet. Jeg vil dog tro, at Ewido og Dr.Web har ordnet dem.
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 13:06 #11
Husk at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at markere mit navn ude til venstre, og klikke på Acceptér.
Avatar billede gogion Nybegynder
09. marts 2006 - 21:10 #12
tak for hjælpen :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
09. marts 2006 - 21:29 #13
Det var så lidt. Jeg takker for point :-)