Avatar billede nitrax Nybegynder
28. februar 2006 - 15:21 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formatering - Hvilken måde er bedst..

Nu trænger min WD-Raptor til en ordnetligt gang formatering.
Så jeg spekulerede på om den formatering man giver den via hjælp af winxp pro cd'en virkelig kan køre det..

Jeg har hørt en del om fdisk og brugte det også selv da jeg kørte win98..

Men jeg er lidt lost på det her område så vil gerne vide hvordan jeg kan få det formateret ordentligt..

Giv evt link til programmer som kan gøre dette..

På forhånd tak /NitraX
Avatar billede venturer Nybegynder
28. februar 2006 - 15:33 #1
Windows egen format funktion er helt fin. Der er ingen grund til at gå igang med alt muligt andet. Hvis du vil være "grund" skal du blot sørge for at du ikke foretager en "hurtig formatering".

fdisk er beregnet til partitionering (opdeling af drev) og har ikket noget med format at gøre :)
Avatar billede nitrax Nybegynder
28. februar 2006 - 15:35 #2
Okay tak for informationen :)

Grunden til at jeg oprettede den tråd, som jeg vist glemte at fortælle ordentligt er at jeg har haft noget der hed Norton Go Back instaleret, og selv om jeg formaterede på den grundige måde med xp cd'en kan jeg stadig finde spor af det i mit system..

Derfor vil jeg gerne være sikker på at alt snusk* kommer væk :D
Avatar billede rebecca Novice
28. februar 2006 - 15:59 #3
Du ka jo give den en tur af killdisk så er den ihvertfald ren.

www.killdisk.com
Avatar billede kiul Nybegynder
28. februar 2006 - 21:25 #4
Jeg vil anbefale windows egen format-funktion.. Har altid brugt den og uden problemer
Avatar billede venturer Nybegynder
16. marts 2006 - 23:41 #5
Prøv først med en alm. formatering.. Hvis ikke dét virker kan du prøve killdisk løsningen. Den sidste bør i hvert fald virke, men kan også være noget mere tidskrævende (så vidt jeg husker).
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:14 #6
Måske tid at lukke spg.
Avatar billede nitrax Nybegynder
30. april 2006 - 00:40 #7
tråden er lukket.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:18 #8
nitrax>>du skal acceptere et svar for at lukke et spg. dette gøres enten ved selv at lægge et svar eller bede dem som har svaret på dit spg. ome at lægge et svar som du så accepterer ved at markere brugernavnet i den lille boks og trykke ok
Avatar billede rebecca Novice
31. oktober 2006 - 17:10 #9
prøv igen