Avatar billede xebitx Nybegynder
28. februar 2006 - 13:32 Der er 2 kommentarer

C$ permissions

Jeg har et stort netværk hvor alle pc'er kører Windows XP. Brugerne styres gennem Active Directory og de er alle sat til at være lokal administratorer.

Jeg har det problem at alle brugerne kan komme ind på hinandens C drev via C$ sharen. At disable C$ er ikke en løsning da IT-afdelingen stadig skal have adgang til brugernes C drev.

Altså brugerne må ikke kunne komme ind på andres C$ share.
IT-afdelingen (admins) skal have adgang til brugernes C$ share.
Avatar billede dinkie Nybegynder
01. marts 2006 - 09:45 #1
Hvordan har du sat dem til lokal admin? Har du addet den enkelte bruger på den enkelte maskine eller har du addet en gruppe?

Hvis det er en gruppe så er det ikke så godt - for så vil alle der er medlem af den gruppe have admin rettigheder på den enkelte maskine hvilket også gør at alle der er medlem af gruppen kan tilgå C$.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
01. marts 2006 - 18:45 #2
Fjern dine brugere fra local admin det er dit problem som dinkie også beskriver