Avatar billede benjif Nybegynder
27. februar 2006 - 23:03 Der er 3 kommentarer

File search

Hvordan håndtere man filhåndtering i java. Jeg har brug for at finde ud af hvilke diske der er tilstede og søge diskene igennem for bestemte fil type, hvis det er faste harddiske. Er det muligt i java hvis ja, så hvordan
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2006 - 23:06 #1
det er ikke noget problem at loebe en directory struktur rekursivt
igennem - File klassen har hvad du skal bruge - jeg har sikkert ogsaa noget kode
liggende

at finde disk drev er derimod mere vanskeligt - jeg mener ikke at der er noget
indbygget i nuvaerend ejava version
Avatar billede benjif Nybegynder
28. februar 2006 - 08:21 #2
Jeg kan egentligt godt finde sidk drevs ved at File.GetRoot... kan ikke lige huske hvad den hedder, men jeg kan ikke ummildbart tjekke om det er en fast harddisk eller netværks drev eller cdrom er det muligt?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. februar 2006 - 14:03 #3
det kan jeg ikke forestille mig

det er alt for platforms specifikt