Avatar billede jhjorsal Mester
27. februar 2006 - 21:51 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

indsættelse af tid i celle udfra formel

Jeg har 1 spørgsmål til et regneark der indeholder flg kolonner: Fra "C", Til "D", Timer "E", +/-Flex "F", Sum "G" Norm "H".
I kolonnen Timer "H" har jeg flg. formel:
=HVIS(C9<>"";
HVIS(ELLER(C9="O";C9="F";C9="B";C9="S";C9="A");
HVIS(ELLER(C9="O";C9="F");"?";
HVIS(ELLER(C9="B";C9="S");H9;"??"));D9-C9);"")
Det vil sige hvis Fra og Til indeholder værdier får jeg beregnet en arb. tid - den del virker, men så går det galt.
Hvis Fra indeholder "O" eller "F" (Omsorgs- eller feriedag)skal der stå 07:24 i cellen hvordan får jeg den til det ?
Ligeledes har jeg brug for at skrive 00:00 lidt længere inde i formlen hvis Fra = "A"  men det må jo værer samme problematik ??
Avatar billede mathiasvestergaard Nybegynder
27. februar 2006 - 22:03 #1
altså jeg kan godt hjælpe, men ud fra ovenstående kan jeg ikke sige ret meget.
kontakt mig evt. på mathias@ti7.dk
Avatar billede mrjh Novice
01. marts 2006 - 06:00 #2
Prøv denne:
=HVIS(C9="A";0;HVIS(ELLER(C9="O";C9="F");7,24;HVIS(ELLER(C9="B";C9="S");H9;(D9-C9)*24)))
Avatar billede excelent Ekspert
01. marts 2006 - 06:32 #3
Formater C9, D9 og formelcellen som klokkeslæt tt.mm
jeg forudsætter at tider indtastes som tider ( 07:00 ) = kl 7

=HVIS(C9="";"";HVIS(C9="O";TID(7;24;);HVIS(C9="F";TID(7;24;);HVIS(C9="A";TID(0;0;);HVIS(C9="S";"S";HVIS(C9>0;D9-C9+(C9>D9)))))))

Hvis C9=S returnerer formel et S, det fremgår ikke i forklaring
hvad S skal gøre
Avatar billede jhjorsal Mester
04. marts 2006 - 08:31 #4
Det blev en kombination af mrhj og exelente resultatet blev:
=HVIS(C2="";"";HVIS(C2="A";TID(0;0;);HVIS(ELLER(C2="O";C2="F");TID(7;24;);HVIS(ELLER(C2="B";C2="S");H2;(D2-C2)))))
så hvis i ligger et svar hver, deler I.
Jeg takker mange gange for hjælpen.
Avatar billede excelent Ekspert
04. marts 2006 - 17:16 #5
ok velbekom  :  vi plejer også at dele :-)
Avatar billede excelent Ekspert
04. marts 2006 - 17:17 #6
.
Avatar billede mrjh Novice
04. marts 2006 - 17:28 #7
Selv tak. Ja exclent vi deler som vanligt :-)