Avatar billede lyskjaer Nybegynder
27. februar 2006 - 21:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

En bil i 3d

Hvad vil det koste at få lavet en bil i 3d, som kan bruges til at implementere i et spil. Altså den skal laves i maya eller et andet 3d program,

http://www.nfs-planet.de/images/nfs6/screens/108.jpg

En bil der ligner den der?

Grafikken skal ikke være lige så fantastisk som mna ser i de nye nfs spil. Men bare flot 3d grafik. Kan det gøres, og til hvad pris?
Avatar billede mjense173 Nybegynder
28. februar 2006 - 01:51 #1
Prøv at spørge gutterne på http://www.3dmaxer.dk/

De kan sikker hjælpe dig, til rimelige penge.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 09:23 #2
Eller tag et kig på www.turbosquid.com for præfabrikerede modeller.
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
28. februar 2006 - 14:27 #3
Rigtig mange tak for hjælpen.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 14:50 #4
Selv tak. Hvad blev løsningen?
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
28. februar 2006 - 15:11 #5
Har skrevet inde på 3dmaxer. Der var de rigtig venligt. så det er nok løsningen på mit problem, har ikke fået bilen lavet endnu, men der var henvendelser derinde.

Så hvis der kommer et svar fra mjense173?

Så er den i vinkel

Hilsen lyskjaer
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 15:33 #6
Super. Husk at specificere at du skal bruge den som model i et spil, så den bliver lavet med så få polygoner som muligt.
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
28. februar 2006 - 18:33 #7
Polygoner? Hvad skal det sige?
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 18:45 #8
Skulle 3D modellen ikke implementeres i et spil du laver? Som 3D model og ikke som bitmap? Jo flere polygoner (n-kanter), jo mere computerkraft kræver det at jonglere rundt med grafikken. Er det bare pre-renderet grafik du skal bruge, så er antallet af polygoner ligegyldigt, eftersom beregningen af modellen er foregået inden og det kun er resultatet (= bitmap) der bruges.
Avatar billede lyskjaer Nybegynder
28. februar 2006 - 18:50 #9
Det skal bruges til et spil. Grunden til jeg spørger er at jeg ikke selv er så meget inde i grafik, og kodning, jeg står bare for at skulle samle et hold til opgaven
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2006 - 19:52 #10
Aahh! Så forstår jeg bedre. ;-)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
01. marts 2006 - 00:54 #11
Selv tak!
Jeg har også haft mange gode oplevelser med 3dmaxers forum, men jeg arbejder dog ikke med 3D mere.