Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 20:31 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Trådløst netværk problem

Min nabo og har lige sat  et trådløstnetværk op hans virker fint,men mit kan ikke finde nogle sider på nettet,jeg kan se i procces lininen at den fanger hans router og forbindelsen er ok ,er der nogle eksperter der ved hvofor jeg ikke kan komme på nettet..
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2006 - 20:38 #1
Windows firewall eller en anden installeret firewall ?

Eller du kører med for højt sikk. niveau i IE?
klik lige en gang på Funktioner i IE, klik på internetindstillinger, klik på "slet cookies" og "slet filer" – anvend
Faneblad sikkerhed, gennemgå de 4 ikoner, marker 1 af gangen og klik på knappen Standardniveau ( hvis knappen er grå, så er standard aktiv) - anvend / OK
Faneblad: Beskyttelse af personlige oplysninger, sæt til Standard - anvend/ok
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 20:46 #2
Virker ikke de råd du gav..ellers tak for hjælpen.
Avatar billede nogetandet Nybegynder
27. februar 2006 - 20:52 #3
Nu siger du godt nok at forbindelsen er god, men får du ip tildelt? Højreklik lige på forbindelsen og vælg status og så understøttelse, der skulle gerne stå noget med tildelt af .... hvis ikke så er det højst sandsynligt derfor.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 21:00 #4
Jaa,der står tildelt af DHCP
Avatar billede nogetandet Nybegynder
27. februar 2006 - 21:04 #5
Okay, ja så må jeg melde pas, så er jeg ikke helt klar over hvad det kan være desværre.
Avatar billede haverslev Novice
27. februar 2006 - 21:12 #6
Det er vel ikke sådan, at du har 2 forbindelser oprettet under netværksforbindelser, en ny og en gammel/tidligere internet forbindelse?
Hvis ja, så skal du deaktivere den "gamle"/"tidligere" forbindelse
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. februar 2006 - 21:12 #7
virker msn/skype?
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 22:20 #8
Alt er blevet deakitiveret,og ingen sider på nettet virker,men jeg kan se at forbindeslen svinger lidt op og ned i hastighed, jeg ved ikke om det har noget med det at gøre
Avatar billede nogetandet Nybegynder
27. februar 2006 - 22:45 #9
Den skifter mellem 1, 2, 8, 11 mbit osv? For så er det fordi forbindelsen ikke er stabil nok til at fungere korrekt... Prøv med en antenne forstærker eller løft routeren så højt op som muligt... Jo højere den står jo bedre er dækningen simpelthen.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 23:10 #10
Ja du har ret jeg har lige flytttet pc"en lidt og så kom der hul igennem.dog køre det meget langsomt,den skriver at forbindelsen er god og nogen gange meget høj,men det kan man åbenbart ikke lige regne med.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
27. februar 2006 - 23:47 #11
Øhh,liget et lille spørsmål til, kan man få en bedere antenne til det der kort der sidder i pc"en,det er jo kun en lille gumi dims på 5cm...
Avatar billede nogetandet Nybegynder
28. februar 2006 - 02:45 #12
Du kan godt købe en anden antenne til kortet ja, man kan også få en forlænger ledning som du bare sætter i mellem så antennen kan komme højere op... Men det er også en dog idé at få routeren lidt højere op hvis det er muligt.
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
04. marts 2006 - 01:35 #13
Har lige købt en retningsbestemt antenne,og nu virker det uden problemer,hvad med point....
Avatar billede nogetandet Nybegynder
04. marts 2006 - 17:41 #14
Du kan gi mig dem hvis du har lyst. :)
Avatar billede yamaha24 Nybegynder
05. marts 2006 - 09:25 #15
Det får du,og tak for hjælpen.