Avatar billede -ace Nybegynder
27. februar 2006 - 13:58 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Forskel på web edition og standard

Hejsa,

jeg skal ha købt Windows 2003 til serveren derhjemme, og jeg kan så se, at web edition er billigere.

Er der nogle store væsentlige ting der mangler i web edition i forhold til standard?

Skal bruge min server til fil server, hjemmeside og mail og database, og lidt andet sjov.

Hvad vil være bedst til mit behov så?

PFT

-A
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:09 #1
Her er forklaringer.

Windows Server 2003 Web Edition

Designed for building and hosting Web applications, Web pages, and XML Web services, Windows 2003, Web Edition, delivers a single-purpose solution for Internet service providers, application developers, and others who use or deploy specific Web functionality. Windows 2003, Web Edition, takes advantage of improvements in Internet Information Services (IIS) 6.0, Microsoft ASP.NET, and the Microsoft.NET Framework.

Her er Windows Server 2003 Std.
File and print server.

• Web server and Web application services.
• Mail server.
• Terminal server.
• Remote access and virtual private network (VPN) server.
• Directory services, Domain Name System (DNS), Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) server, and Windows Internet Naming Service (WINS).
• Streaming media server.

Forskellen er at Web er beregnet til Web server og med udviklingsmuligheder, og Std, er til det du rent faktisk ønsker.
Avatar billede -ace Nybegynder
27. februar 2006 - 14:23 #2
Tak for svaret - og æv. Så må jeg ud og smide de 6-7000 ud efter standard, i stedet for 3-4000 til web ;o)

Men tak for det gode, præcise og hurtige svar.
Avatar billede -ace Nybegynder
27. februar 2006 - 14:29 #3
En anden ting, lyn hyrtigt.
I følge EDB priser ligger Small Business Server et sted mellem 2003 Web edition og standard. Er det for et helt system, og kan det bruges i stedet for standard?

PFT
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:33 #4
SBS fås i Std. og premium.

Std. får man Exchange, Windows 2003

Premiun får man Sql,Exchange samt windows 2003

Du ska tage Sdt, da den giver mange muligheder samt følger der 5 CAL /Klient licenser) med.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:35 #5
Hvis du er uddannelses sted kan du få det til skole licenser som er billigere, men du skal kunne dokumentere det.

Hvis du er under uddnannelse kan du købe det som student licens og igen er det noget billigere men studie kort med navn og billede.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:36 #6
Husk at accepter mit svar :) blot reminder.
Avatar billede -ace Nybegynder
27. februar 2006 - 14:41 #7
Dvs, SBS kan det samme som standard, og mere, men er billiger?
Har du et sted jeg kan kigge på skole licens?
Er igang med at uddanne mig til datafagtekniker, så det burde jeg vel kunne få billigere?

PFT
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:54 #8
Her er linket:
http://www.microsoft.com/danmark/uddannelse/default.mspx

SBS er det samme som std. ja dog ligger de andre programmer i samme kerne,

SBS virker fint op til 75 brugere.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 14:55 #9
Hvis du vil må du gerne give karma:)
Avatar billede -ace Nybegynder
27. februar 2006 - 14:58 #10
Så må jeg bare nuppe en SBS i stedet, de er trods alt billigere?

Du skal have tak for hjælpen!
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
27. februar 2006 - 15:04 #11
Selv tak.
Avatar billede -ace Nybegynder
28. februar 2006 - 09:20 #12
Hvordan kan det egentlig være at SBS er billigere end standard, men kan det samme?
Det virker ulogisk i mine øre, at det kan lade sig gøre ;o)

Håber på svar - igen

PFT
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
28. februar 2006 - 12:44 #13
SBS er hvor alle de enkelte programmer er målrettet mod mindre firmaer, og derfor har Microsoft udviklet denne teknologi gennem en hel del år.

Hvis man eks. køber en server i dag kan man få SBS 2003 Std. med for en mindre pris som OEM (OEM er præ installeret software på server uden medie g nogle mod en mre pris medgives).