Avatar billede ventosus Nybegynder
27. februar 2006 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Darwin port - mangler CC

Har haft min Mac i 30 minutter totalt og er ikke den store haj på MAC OS X (tror nok det hedder Tiger, men er ikke sikker)

Har installeret darwin ports, og den kommer nu med en fejl om at den ikke kan finde CC i $path

Som jeg "tolker" det er at der ikke er installeret en compiler (eller i det mindste ikke i de sti'er som er default path's angivet i rc filen??)

Jeg har så forsøgt at installere GCC via darwin port's, men det kan man ikke - ja selvf. fordi den ikke har en compiler til at compile med ;) ;)

Skal jeg finde noget binært i denne situation?? Eller?
Avatar billede ventosus Nybegynder
27. februar 2006 - 18:10 #1
fandt nogle developer pakker paa install cd'en. Der laa en main develop + gcc_3.3 og gcc_4.0

derefter

# sudo gcc_select 3.3

....

Herefter kommer der diverse compileringsfejl, stort set ligemeget hvilken pakke jeg forsoeger at installere... Damn... haaber ikke Mac er saa besvaerlig saadan generelt set <3
Avatar billede egonspock Seniormester
27. februar 2006 - 19:33 #2
Du stryger den mod hårene. Hvad med bare at bruge den som den er? Du installerer i øvrigt hele developerpakken ved at finde installer-mappen i /Applications, dvs. Programmer i GUI'en. (der var den i hvert fald på min Powerbook) Den installerer man blot ved at dobbeltklikke på den og give den lov. Og tag blot hele pakken med. Der er også rigeligt med dokumentation i den.
Måske burde du i øvrigt overveje O'Reillys "Mac OS X Tiger for Unix Geeks": http://www.oreilly.com/catalog/macxtigerunix/
Endeligt to gode links:
http://www.macgeekery.com/
http://www.macosxhints.com/
Og da du nok er til den slags ;-) :
http://www.opensourcemac.org/
Avatar billede ventosus Nybegynder
27. februar 2006 - 20:17 #3
stryger den mod hårene? Mener du for at installere pakker?

i alle tilfælde takker jeg for de links.. vil studere dem nærmere.. Og det ender nok med at jeg smutter forbi polyteknisk og ser om de har den bog - den ser god ud.

takker.