Avatar billede urokke Nybegynder
27. februar 2006 - 13:09 Der er 5 kommentarer

Form validering

Hejsa,

Jeg har brug for lidt hjælp til hvordan man skal validere følgende felter, så de kan anvendes globalt - det er ikke kode jeg er ude efter, men fri tekst der forklare præcist hvad der skal tages højde for:

a. email
b. First name
c. Last name
d. Company
Avatar billede domaz.dk Novice
27. februar 2006 - 15:04 #1
med javascript, php eller asp..?
Avatar billede urokke Nybegynder
27. februar 2006 - 15:10 #2
Ikke noget kode - blot de almindelige regler.
Avatar billede nfk Nybegynder
27. februar 2006 - 16:16 #3
Er ikke sikker på, hvad du mener, men der tages nok højde for at felterne ikke står tomme eller kun indeholder ét bogstav, derudover skal email sikkert dels indeholde et snabel-a og dot et eller andet.
Avatar billede puddelundercover Nybegynder
06. marts 2006 - 17:47 #4
Derudover skal du lade valideringen være "åben" - Du må ikke definere, at for- og efternavn kun må indholde a-å - Blot at de skal indholde noget andet end et ingenting eller et mellemrum (der er så mange som hedder navne med sære bogstaver, jeg selv inkl.)
Avatar billede tjum65 Nybegynder
20. april 2006 - 21:57 #5
Idet du validerer email feltet skal du kontrollere at der minimum er ét tegn foran "@" og der minimum er ét tegn mellem "@" og "." samt at der er et domæne der eksisterer (lav en liste).
Navn og forma skal blot testes for at være forskellig fra "intet"