Avatar billede madx Nybegynder
27. februar 2006 - 12:43 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

konvertere data fra dato til uger

Jeg mangler hjælp til hvordan jeg konverterer data i felter fra dato-tal til uge-tal - kan det fikses?
Avatar billede istebjerg Nybegynder
27. februar 2006 - 13:08 #1
Du skal installere Analysis ToolPak (Funktioner - tilføjelse programmer)
Derefter kan du anvende formlen:
=uge.nr(A1;2)
hvis det er datoen i a1 der skal være uge.nr. (;2 er bare for at ugen starter mandag - søndag, hvis du skriver ;1 vil den beregne at ugen starter søndag-lørdag)
/Istebjerg
Avatar billede overchord Nybegynder
27. februar 2006 - 13:09 #2
Der ligger en funtion i excel: = weeknum(Datofelt)
Den retunerer uge nummer
Avatar billede overchord Nybegynder
27. februar 2006 - 13:10 #3
lol istebjerg var lige lidt hurtigere der :-)
Avatar billede istebjerg Nybegynder
27. februar 2006 - 13:13 #4
det var godt nok ikke mange sekunder :-) >madx< du skal være velkommen til at dele points mellem mig og >overchord< ;-)
/Istebjerg
Avatar billede madx Nybegynder
27. februar 2006 - 15:53 #5
I fik en 60/20-fordeling - istebjerg, jeg fik din til at køre straks, overchord - fik den ikke til at køre, men jeg forstår på dit svar at det nok er detaljer, så du fik altså også lidt,

anyway, thansk folks!
Avatar billede istebjerg Nybegynder
27. februar 2006 - 16:00 #6
Velbekommen, glad for at kunne hjælpe :-)
/Istebjerg
Avatar billede sjap Praktikant
27. februar 2006 - 19:23 #7
madx > Uge.Nr funktionen returnerer ikke altid det korrekte (se f.eks. http://www.eksperten.dk/spm/579466)