Avatar billede arsdfarg Nybegynder
27. februar 2006 - 12:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Turion vs. Pentium M

Jeg har efterhånden talt med en masse sælgere om disse 2 processorer. Billedet peger i retning af, at Turionen skulle være bedre når det også skal spilles f.eks. Q4 eller lign. på den bærbare. Er det korrekt? Anden del: Kan jeg nøjes med at købe en Turion 1,8 Ghz når jeg nu vil spille Q4 på den bærbare?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. februar 2006 - 12:36 #1
Pas på med hvad sælgerne siger til dig ;) Det kan være rigtigt hvad de siger, men hvis du planlægger at arbejde med mange applikationer på een gang skal du nok vælge pentium m. Den burde rent faktisk også være bedre til spil da den har en større cache end amds turion. Hvis du skal fremtidssikres hvad styresystemer angår skal du nok vælge turion, men personligt havde jeg valgt pentium m.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
27. februar 2006 - 12:41 #2
Jeg regner nu ikke specielt med at skulle fremtidssikres i.f.t. styresystemet. I princippet kommer der vel ikke til at køre mere end 2-3 programmer samtidigt, jeg har en anden bærbar der skal bruges til det mere multi-taskede.

Og ja, jeg passer skam på hvad de siger, det er netop derfor jeg forhører mig herinde :)

Men - Pentium M er 32 bit, Turion 64 bit. Hvad giver det i praktisk forskel, hvor vil jeg kunne mærke det?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. februar 2006 - 12:50 #3
Du vil nok reelt ikke mærke nogen egentlig forskel. Langt det meste software udnytter ikke 64bit teknologien.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
27. februar 2006 - 12:53 #4
Ved du så, om en 1,8 Ghz processor (enten Turion eller P-M) vil kunne klare spil i stil med Q4?
Uansen hvad, smid et svar og der er point til dig :)
Avatar billede huset Praktikant
27. februar 2006 - 13:07 #5
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. februar 2006 - 13:08 #6
Det kan de helt sikkert begge 2. mere afgørende er det hvilket grafikkort du har i.
Avatar billede arsdfarg Nybegynder
27. februar 2006 - 13:28 #7
@innercity - smid et svar og få nogle point.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
27. februar 2006 - 14:17 #8
takker :)