Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
27. februar 2006 - 11:43 Der er 9 kommentarer

Hvordan tilføjer jeg en ensartet desktop til 400 brugere uden

Hej

Hvoran tilføjer jeg en ensartet desktop til 400 brugere uden at det kommer til at påvirke de databaser de har i forvejen.?
Der skal ca. laves link til 20 databaser som alle brugere skal kunne tilgå på desktoppen Lotus Notes version 6.5.0, og hvordan kan jeg gøre det…?

Det skal gerne gøres på den måde så brugerne bliver mindst mulig involveret i opgaven.

Jeg har adm. adgang direkte på notes serveren.

Håber i kan hjælpe mig med denne opgave
Avatar billede jogii Nybegynder
27. februar 2006 - 11:56 #1
Ville det være en god ide at lave en "intranet"-side som indeholder de 20. og som startes op som standard hver gang brugerne starter Notes? En slags "fælles workspace"? Så kan brugerne stadig vedligeholde deres personlige "bogmærker".
Avatar billede vivler Nybegynder
27. februar 2006 - 11:57 #2
Hvis i har opgradingaftale, så er der i N7, kommet den mulighed, at man kan styre hvordan desktop skal se ud, og begrænse brugerenes mulighed for at ændre disse.
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
27. februar 2006 - 12:14 #3
Hej, det lyder som en rigtig god ide med den "intranet-side", på den måde vil jeg løbende kunne vedligeholde med nye database link.
Er det en desktop fil jeg skal lave som indeholder de ønskede databaser...eller ? Hvordan kunne jeg lave den Intranet side...?
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. februar 2006 - 12:32 #4
Jeg kan sige at vi har en "portal" ligne welkomstside (bookmark.nsf) og den er styret centralt, dog giver det også en del problemer, specielt hvis man linker til noget uden for notes, og det så ikke virker, ja så er det notes der ikke virker, selvom der kun er LINKET fra notes. Vi bruger R6.5x

Hvia der er lavet en løsning i R7 så vil jeg da anbefale at gå den vej, for jeg vil ikke anbefale at pille ved Bookmark.nsf
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
27. februar 2006 - 12:36 #5
Jeg kender ikke lige noget til R7, hvad går det lige ud på, notes versionen er 6.5.2 DK
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. februar 2006 - 12:48 #6
R7 er den nye version af Notes, din er så en R6.5.2 på den måde skal det forståes
Avatar billede jogii Nybegynder
27. februar 2006 - 12:58 #7
Du skal måske udersøge om intranetsiden skal være tilgængelig på bærbare maskiner, der måske til tider ikke har adgang til serveren. I så fald kan man replikere "intranet" siden ned lokalt, og ovenikøbet kun vise de links til databaser der er også findes i lokale replikaer på den bærbare.

Grundlæggende skal du gøre noget der ligner følgende:
Intranet-databasen til maskiner der er koblet op mod serveren er ret simpel. En "Side/Page", som indeholder links til de ønskede databaser, placeres i den database på serveren. Derefer konfigureres en Policy i adressebogen, som angiver en standard-opstartsside, nemlig den side som du lige har lavet.
Avatar billede jogii Nybegynder
19. december 2007 - 15:11 #8
Hej Noelle,
Har du fået oprettet en fælles intranet side/database?
Avatar billede noelle_rydberg Nybegynder
19. december 2007 - 15:42 #9
Hejsa, Jeg lavede en fælles desktop fil til brugerne, så det blev den endelige løsning