Avatar billede flemminghave Nybegynder
26. februar 2006 - 13:10 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Vurdering af næsten færdigt design

Så er jeg endelig ved at være færdig med mit nye design..
Jeg er pt godt i gang med koden bagved der mangler dog stadig en del inden den er færdig.
Jeg vil derfor gerne høre jeres mening om den..:-)

http://web-town.dk/beta/
Avatar billede ali.k Nybegynder
26. februar 2006 - 13:12 #1
FEDT, STIL, FULDT og alligel simpelt design.
Avatar billede ali.k Nybegynder
26. februar 2006 - 13:16 #2
Det pæne billedet skal også have ros:)
Avatar billede ali.k Nybegynder
26. februar 2006 - 13:18 #3
Beklager stave- og grammatikfejl:)
Avatar billede trekkies Juniormester
26. februar 2006 - 13:19 #4
Kan godt lide den sammensætning af grøn og røde farver.

Der er nogle fejl i din css kode:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A%2F%2Fweb-town.dk%2Fbeta%2F

Du har også nogle fejl i din html kode:
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fweb-town.dk%2Fbeta%2F

Ved "Velkommen" i midten, er teksten lidt for tæt på billedet

Under "Glemt Password" står der "ff" :)

Du skal passe på med at have din mail adresse på hjemmesiden, måske kan du bruge noget af dette:
http://www.html.dk/artikler/00041/

Under "Kontakt" siden kan jeg sende en mail, uden at skrive noget i felterne.

Testet i Firefox
Avatar billede trekkies Juniormester
26. februar 2006 - 13:21 #5
Reklamen for "Telia" ser ikke godt ud, pigens ansigt ser ikke godt ud.
Ved godt at reklamen er fra "Tradedoubler", men se om du ikke kan finde et bedre billed.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2006 - 13:22 #6
Syndes også det er et flot design. Kan bare ikke lide din menu. Det ligner en reklame og er svär at finde. Hvade nok foretrukket banneret överst, evt. med lidt tekst i, så man ved hvad man er kommet til. Ellers en flot side som sagt.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
26. februar 2006 - 13:30 #7
Takker for kommentarene indtil videre.
-> trekkies
Som skrevet er koden endnu ikke helt færdig og jeg ved godt det med kontaktformularen, jeg er ikke nået til den endnu..;)

"ff" er simpelthen bare fordi jeg ikke er nået til den side endnu..

Telia reklamen kigger jeg lige på, jeg synes selv den ser noget fnidret ud..
Mærkeligt de ikke laver dem i ordentlig kvalitet..
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2006 - 13:35 #8
god farve komposition, jeg er dog ikke 100 sikker på at baggrundsfarven (dotpixel brun) er den optimale?

Ja, teliareklamen skal absolut væk.

der er et problem med marginer i text felterne, du må give lidt mere plads det hele står klampet ud til venstre, det er ikke kønt og er ikke godt for læsbarheden.

dine "glow-bevel-shadow" måde at skrive fx links på, er at overgøre det, og det pynter ikke med den slags 90ér effekter :-) (medmindre de bruges rigtigt stilfuldt)

du bør arbejde lidt på din "glas-highligt" effekt, den er lige lovlig skarp i kanten
du kunne starte med at flytte brydningspunktet op så den dele 1/3 og ikke som nu 1/2.
ideen er fin, den skal bare pudses af.

der er ballade med margins i menuboxene (fx templates) det er mast HELT ud til kanten, og det dutter ikke.. (virker meget langt fra proff.)

personligt ville jeg ikke sætte adressen i toppen (med mindre det var 5 etager på Kgs. Nytorv :-)  at ligefrem skilte med: Liden Kirstens Vej 13 - 9700 Brønderslev
(alts tydeligvis en "kælderadresse" i provinsen er ikke hensigtsmæssigt.

ellers er det godt påvej, der skal dog pudses af hist og her.
overordnet hænger det ok sammen men der skal helt sikker arbejdes noget med detaljerne.

:-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2006 - 13:38 #9
forresten:  ......"Vurdering af næsten færdigt design"
..er måske lidt optimistisk, jeg ville nu hellere sige at du nu har en god skitse som kan danne fundament for et ganske godt design.
Og som man siger; godt begyndt er halv færdigt ;-))
Avatar billede flemminghave Nybegynder
26. februar 2006 - 13:58 #10
-> mobius6
Københavner...? Ej det er ok;)

Hvilken browser ser du siden med??
Jeg har nemlig ikke set de fejl med at teksten er "klemt" helt ud i siderne.

Kigger lige på de forskellige glow- og glaseffekter.

Teliareklamen ryger sikkert.. Er selv noget utilfreds med den..
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2006 - 14:10 #11
københavner, nej men forhenværende, jeg har boet i udlandet de sidste menge år :-)

set med IE 6.x

med FireFox er problemet faktisk endnu værre, margin er endnu mindre...

;-)
Avatar billede apo Praktikant
26. februar 2006 - 14:12 #12
Og så bør du udskifte din DOCTYPE med en ordentlig, f.eks. denne:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Så du kan kontrollere hvordan IE skal fortolke din kode.

Det vil nok også være en god idé, at udskifte dine oldnordiske attributter med eksterne styles (CSS - placeret i et stylesheet).
Avatar billede jarl-g Nybegynder
26. februar 2006 - 15:14 #13
Er dit mål at føle os andre dårlige? :D

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede flemminghave Nybegynder
26. februar 2006 - 16:04 #14
Okay........
Har været ved at kigge på min kode og det ser ud til at det er gået lidt for hurtigt med at kode.
Så derfor tager jeg lige og kører det hele igennem og får rettet til så det virker i alle browsere..
Det grafiske bliver der måske rettet en lille smule på, men min "uhensigtsmæssige" adresse forbliver dog..;-)

Stay tuned, jeg spørger igen når jeg har fået rettet diverse fejl..

Smid et svar jer der mangler og så får i point..
Avatar billede mobius6 Juniormester
26. februar 2006 - 16:15 #15
hehe, fair nok med adressen, jeg mente nu helle ikke at den skulle helt væk, men måske bare flyttes ned i bunden, så kune du buge pladsen i toppen til noget mere værdigivende fx - "Velkommen hos XXX - Scripts og Templates til overskuelige priser!"
eller noget i den retning ;-)
Avatar billede trekkies Juniormester
26. februar 2006 - 16:16 #16
Jeg lægger også lige et svar :)
Avatar billede trekkies Juniormester
26. februar 2006 - 18:29 #17
Tak for pointene :)
Avatar billede kren1000 Nybegynder
28. februar 2006 - 21:29 #18
Jeg ved emnet er lukket, men jeg kunne ikke lade være med at "blande" mig:)

Jeg synes også det ser godt ud, der er dog en ting der mangler, brugervenlighed. Selvom det ser ret fedt ud med dit banner og menu, kan man ikke komme uden om at der pt. på min skærm går 45% til menu og banner. Indhold er vigtigt på en webside og man vil efter at have set banneret nogle gange, blive træt af at skulle scrolle ned, da halvdelen af skærmen er ren grafik. Fedt design er godt, men brugervenlighed er bedre i længden.

Det er bare et råd, måske kunne banneret gøres mindre somehow?