Avatar billede havmand Nybegynder
30. april 1999 - 00:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

filer i delphi

Jeg skal arbejde med nogle filer i delphi3. Jeg skal slette en record inde i en fil og derefter læse filens indhold op på skærmen. det går egentligt fint første gang man sletter en record men når man så skal opdatere sit skærmbillede kommer den sidste record i filen med det antal gange man har sletttet. jeg har lavet closefile og hvis man læser direkte fra fil til skærmbillede går alt godt. Problemet er når man skal gøre det via funktionslaget.
Er der nogen der ved hvordan man skal sikre sig at en "fil of timeregRecord" lukkes 100% ? er der nogen der vil tjekke programmet og evt se hvad der er galt ?
Avatar billede erling Nybegynder
30. april 1999 - 19:48 #1
Havmand:
Delphi har haft nogle problemer og har skiftet folk til at opdatere vores daglige dataer.
Jeg har fået en CD istedet for deres CHere. Vi betaler 2 gange 900 kr. årligt + programmet kostede 37oo,00 kr.
Vi har vidst nok ret til at forlange *noget* !
Havmand bare skriv høfligt til dem & du får et høfligt svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. maj 1999 - 01:31 #2
Hvis det er et programmeringsproblem kan jeg nok klare det.
Hvis det er en fejl i Delphi må jeg nok give op.

Men til 100 point vil jeg gerne kigge på koden :-)

erik@jacobsen.org
Avatar billede snorga Nybegynder
03. maj 1999 - 12:26 #3
Prøv at kalde "Truncate(var F);" (fra System unitet) lige EFTER at du har skrevet alle dine records ned i filen, og før du lukken filen.

Det lyder som at du ikke får klippet det sidste af filen.

snorga@students.aabc.dk
Avatar billede snorga Nybegynder
07. maj 1999 - 14:55 #4
Svarer du snart havmand?

Hvis du vil have lidt eksemple kode kan du bare sige til!
Avatar billede snorga Nybegynder
21. juli 1999 - 23:13 #5
Hallo?
Avatar billede snorga Nybegynder
28. september 1999 - 12:51 #6
Er havmanden død?
Avatar billede snorga Nybegynder
17. december 1999 - 01:15 #7
Dette er vist et dødt spørgsmål?
Avatar billede lrj Nybegynder
27. februar 2000 - 14:51 #8
Meeget dødt :o)
Avatar billede snorga Nybegynder
27. februar 2000 - 20:03 #9
Tjaa.. det er i det mindste ikke fra 1998..
Avatar billede havmand Nybegynder
16. februar 2001 - 23:21 #10
Beklager den sene acceptering, jeg havde ikke brugt min E-mail konto i meget lang tid.
Avatar billede snorga Nybegynder
17. februar 2001 - 16:29 #11
Okay fair nok..

Bedre sendt end aldrig :-)