Avatar billede champman2000 Nybegynder
25. februar 2006 - 22:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Computer fryser - Windows Memory Diagnostic melder fejl

Hej

Lige lidt hd-info:
  AMD Athlon64 PR3000+
  ASUS K8N-E Deluxe
  1GB DDR Ram PC3200 (2x512)

Jeg har nu i et stykke tid haft et problem med min computer. Af og til fryser den ved åbning af programmer/vinduer.

Jeg har kørt Windows Memory Diagnostic for at teste mine RAM. Den fejlede ved alle test - og frøs endda under kørslen af den en. Jeg har kørt den testene for hver RAM-blok. Jeg satte derfor en gammel RAM-blok jeg har haft liggende. Den bestod heller ikke nogen af de test som Windows Memory Diagnostic kørte.
Nu kunne jeg jo nemt tro at jeg blot skulle købe nogle nye RAM, men tror umiddelbart ikke det kan være tilfældigt at den melder at alle tre RAM-blokke er defekte. Kan det være andre grunde end defekte RAM-blokke at testene fejler? Og evt. måder hvorpå jeg kan teste det?
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2006 - 22:10 #1
prøv at hente memtest86 http://www.memtest86.com/
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. marts 2006 - 20:17 #2
Hej levi, sry for den lange ventetid. Giv svar og du får point. I love you.
Avatar billede levithan Nybegynder
24. marts 2006 - 20:19 #3
ok da