Avatar billede adis Nybegynder
25. februar 2006 - 21:38 Der er 3 kommentarer

Underlig fejl?

hej

har fået denne fejl, ved ikke hvad den betyder?

Warning: mail(): SAFE MODE Restriction in effect. The fifth parameter is disabled in SAFE MODE. in /customers/palic.dk/palic.dk/httpd.www/adis2/Palic.dk/Osobna/test.php on line 6
Avatar billede coderdk Praktikant
26. februar 2006 - 01:12 #1
Præcist hvad der står :)

mail ( string to, string subject, string message [, string additional_headers [, string additional_parameters]] )

Du kan ikke angive ekstra parametre, altså [, string additional_parameters] på dit webhotel...
Avatar billede adis Nybegynder
27. februar 2006 - 09:13 #2
ok... så forstår jeg det... det jeg prøver på er at sende flere variabler med i mailen... kan du hjælpe mig med det?

her er kildekoden:

<?
    if ($action==send_mail) {
        if ($mails) {
            mail("$mails", "$titel", "$besked");
        } else if (($mails=="0")) {
            echo "Fejl!<P>Angiv en emailadresse eller vælg modtager fra listen";
        } else {
            echo "Fejl!";
        }
    } else {

?>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
  <title></title>
</head>
<link href="../style.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<body>
  <form action="<?=$PHP_SELF;?>" method="post">
    <input name="action" type="hidden" value="send_mail">

    <input name="titel" type="hidden" value="Mail fra PlusConsult">
    <p><span class="overskrift2">Modtager:</span><br>
      <SELECT NAME="mails" class="seachbox">
        <option>V&aelig;lg modtager</option>
        <option value="mail1@test.dk">Mail1
        <option value="mail2@test.dk">Mail2</option>
      </select>
    </p>
    <p><span class="overskrift2">Dit navn:</span><br />
  <input name="navn" type="text" class="seachbox" value="" /></p>
<p><span class="overskrift2">Din Email:</span><br />
  <input name="email" type="text" class="seachbox" value="" /></p>
    <p><span class="overskrift2">Hilsen:</span><br>
          <textarea name="besked" cols=30 rows=10 class="seachbox" ></textarea>
          <br>
      <input type="submit" class="button" value="Send" />
      <input type="reset" class="button" value="Slet alt" />
    </p>
  </form>
<?
    }
?>
Avatar billede coderdk Praktikant
27. februar 2006 - 13:44 #3
Så vidt jeg kan se, er linje 6 en echo - og den mail() du bruger har kun 3 parametre, så det virker underligt hvis det er den der giver fejlen... :)