Avatar billede mini-alco Nybegynder
25. februar 2006 - 17:46 Der er 8 kommentarer

kan ikk installere

jeg kan ikke installere windows me på en 700mhz den vil ikk boote fra diskette eller cd rom! nogen der ved hvad der kan være galt?
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2006 - 17:54 #1
hvis du logger på bios kan du der inde vælge at first boot device = cdrom

ellers kan du hente en bootdisk på www.bootdisk.com
Avatar billede netpxg Nybegynder
25. februar 2006 - 17:54 #2
Check boot sekvensen i BIOS, den er måske sat til kun at boote fra harddisk.
Avatar billede mini-alco Nybegynder
25. februar 2006 - 18:00 #3
har tjekket boot sekvensen og sat den til at starte med cdrom og a: men den siger bare: boot from cd rom: failure... men det gælder faktisk mest lydkortet... nogen der kan finde en driver til et soundblaster live! ?
Avatar billede levithan Nybegynder
25. februar 2006 - 19:02 #4
hvis din windows ME er en kopi er det ikke sikket din cder er med boot. gammelt cdrom drev kan også ha noget at sige.

her er et bud på drivere http://www.station-drivers.com/page/sblive-audigy.htm
25. februar 2006 - 19:36 #5
Ellers må du starte op med goe' gamle http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm - og derfra manuelt kravle ned til CD'ens instalations mappe og install/setup derfra...
27. februar 2006 - 18:31 #6
Status ?
Avatar billede mini-alco Nybegynder
28. marts 2006 - 23:07 #7
jeg har fået det til at virke... tak for alle de gode svar
Avatar billede levithan Nybegynder
29. marts 2006 - 07:51 #8
hvad gjorde du for at få det til at virke hvilken løsning brugte du