Avatar billede funkyart Nybegynder
24. februar 2006 - 19:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køb af Stationær

Hey alle på eksperten.

Har lovet at hjælpe en ven med at købe en ny stationær computer. Det er dog lang tid siden jeg sidst har beskæftiget mig med computerkøb, jeg mangler derfor lige en update på hvad man skal holde sig fra og hvad der er et must...

Han har nogle økonomiske begrænsninger der gør at maskinen max må koste 5000kr. inkl styresystem...

Der er tale om en allround computer der skal bruges til lidt af hvert... Internet, officepakken, lidt spil osv.

Jeg har været på edb-priser, men når man ikke rigtig ved hvad man skal gå efter er det ikke så let...

Computeren skal bruges i morgen, så det skal gerne være fra en butik i Århus eller omegn...

På forhånd tak

Funky
Avatar billede gnuff Praktikant
24. februar 2006 - 19:57 #1
Prøv at gå ind på www.edb-mix.dk den ligger på Silkeborgvej i Århus, der kan du sammensætte et system, men når du siger det skal være med styresystem, så bliver det ikke så let at lave en allround til 5000.
Så måske var den blå avis eller Gul og Gratis et sted til økonomien
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 20:08 #2
hvis det er uden monitor og der ikke er specielt store krav til
spil egenskaber saa boer man kunne samle en nydelig computer til 5000
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 20:12 #3
Bilka plejer at have bilige udmærket computere til 2999- kr.

ellers har aldi lige haft en til 3999-kr du kan prøve at høre om de har flere igen hvis det har interesse.
Avatar billede funkyart Nybegynder
24. februar 2006 - 20:15 #4
Det er uden skærm!
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 20:19 #5
enskam du skriver så sent, havde det været igår kunne du ha drønt til BJ-trading  de har fine bilige pcere

http://www.bjtrading.dk/menu.asp  > øverst til venster klikker du på computere og feks ugens tilbud til ca 3000 kr. uden skærm og 4500 med 17 tommer fladskærm.
Avatar billede levithan Nybegynder
24. februar 2006 - 20:20 #6
funkyart
hov ja det har du ret i. det havde jeg glemt. se venligst bort fra mit indlæg
Avatar billede arne_v Ekspert
24. februar 2006 - 20:31 #7
Athlon64                      1500
billigt MB fra god producent    800
1 GB RAM                        800
harddisk                        600
grafikkort                      700
billigt kabinet                400
DVD drev                        200
ialt                          5000

tror jeg godt at du kan koere Office, surfe og spille de ikke saa tunge ting paa

hmm - nu fik jeg ikke et styre system med

saa skal du enten finde et godt tilbud eller skaere det som en XP OEM koster vaek
Avatar billede funkyart Nybegynder
24. februar 2006 - 20:40 #8
Takker for jeres forslag og links. Er der noget vi skal holde os fra...
Avatar billede funkyart Nybegynder
25. februar 2006 - 11:05 #9
Lukker
Avatar billede huset Praktikant
25. februar 2006 - 11:21 #10
lol nu hjælper de dig helt sikkert næste gang