Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 19:01 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Matematik... Ja, jeg har lige et lille problem!

Hmmm, jeg har lige et lille regnestykke jeg bare vil have svar på, jer er kørt helt død.

(4x-3)*(-3x^-4)= ?

På forhånd tak!
Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:08 #1
det bliver to !
...jeg har som folkeskoleelev erfaret at de fleste ligninger bliver 2, det kan være at den her også bliver det !!!

nå, men kan nogen svare mig om det bliver to ?

/graae
Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:09 #2
det hedder selvfølgelig : "...nå, men kan nogen fortælle mig om det bliver to ? " !
Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 19:14 #3
Jepper, det var forkert.

Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 19:15 #4
Håber du er glad graae, når det er at jeg er så gavmild at give dig point for et så yderst klamt svar.

        :o(

Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:16 #5
...hmm !

men jeg takker for pointene !
  - det kan jo også være 3, har du egentlig tænkt på det ?
Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:18 #6
ja, for pokker jeg er glad !
...ligger jeg nummer 1 nu ???

sølle 15 point, for et sådan spm. !
- ring otteotteotteotteotteotteotteotte !
  ...det kan være de ved det !
Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:19 #7
naej, nu har jeg det!

...ring: 22422444
  - det er til cyberesben, han ved ALT...
Avatar billede graae Nybegynder
11. november 1999 - 19:20 #8
han ved sikkert også hvor man kan stille sine spm. ang. matematik...
...FOR DET ER VIST IKKE PÅ EKSPERTEN :o(
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. november 1999 - 19:29 #9
Muuuahahhahahahhahahhahaha

Graae >> Fedt svar :o)))))) Jeg håber ikke quex forlanger sine point tilbage når han opdager at dette regnestykke er et af de FÅ hvor svaret IKKE er 2 :o)))

En mere indviklet løsning kunne være:

(4x-3)*(-3x^-4)=>
-12X^-3 + 9x^-4
===============

Som kontrol kunne man så indsætte et tal for X, (f.x. 8) og se om begge ligninger så giver samme resultat (ved X=8 giver det minus 0,212402344)

Men jeg kan HELT klart bedre lide graae's svar :o)

/Rob

Avatar billede hobbez Nybegynder
11. november 1999 - 19:31 #10
Hov, min kommentar demonstrerer tydeligt ulempen ved at lave mad og svare på matematikspørgsmål (og grine af Graae's svar op til flere gange) :o)

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
11. november 1999 - 19:33 #11
...samtidig

Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. november 1999 - 21:38 #12
graae>> der er nok nogen der er gode til at huske tlf numre, hva'?

jeg vil gerne regnet stykket for dig (det er som barnemad for mig hehe) nåh men det koster 30 point
Avatar billede quex Nybegynder
11. november 1999 - 22:16 #13
he he... :o) sikke dog et atraktivt spørgsmål hva?

Tak for din hjælp hobbez.. Jeg har dog fået lidt søvn siden sidst jeg skrev. Jeg havde ikke sovet i ca 36 timer, og jeg skulle bare have den der skide matematikopgave lavet. Men lidt søvn fik min hjerne igang igen....

Jeg tænkte bare, sølle 15 point ville da være billigt sluppet for at få ganget et par tal sammen. :o)

Sorry cyberesben...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. november 1999 - 22:21 #14
cyberesben>>> Er det ikke dig der plejer at prædke om hvor ligeglad du er med point???
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. november 1999 - 00:31 #15
for det første hedder det prædike og for det andet kan du se svaret på det spørgsmål i mit antal af point HEHEHEHE
Avatar billede getalife Nybegynder
12. november 1999 - 00:56 #16
Jeg får det til 34 mia. ... men det kan godt være at der er smuttet 5 i mente på et tidspunkt...
Avatar billede emjay Nybegynder
21. november 1999 - 15:35 #17
5,5688