Avatar billede renelp Nybegynder
30. april 2001 - 23:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Knap der får en genvej til at reagere

Meget enkelt skal jeg få en genvej til at blive aktiveret, som når man manuelt dobbeltklikker på genvejen.
Jeg mener at det er ShellExecute der skal bruges, men det er ikke lykkedes at få den til at fungere, indholdet i genvejen ser ud som i nedenstående

GenvejIn.Ina -->

Destination:
C:\\Programmer\\CadArc\\DataManager\\DataManagerRun.exe /S C:\\temp\\Install\\Install.Ina

Start i:
C:\\TEMP\\install

Mvh

René Pedersen
Avatar billede langejens Nybegynder
01. maj 2001 - 09:46 #1
\' I et modul
Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

\' i en form
ShellExecute Form1.hwnd, \"open\", Sti, \"\", \"\", 1

Har ikke prøvet men det skulle virke !
Avatar billede renelp Nybegynder
01. maj 2001 - 22:20 #2
Desværre det fungere stadigvæk ikke.
Koden ser ud som nedenstående

Private Declare Function ShellExecute Lib \"shell32.dll\" Alias \"ShellExecuteA\" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

Private Sub Command1_Click()
ShellExecute Form1.hwnd, \"open\", \"C:\\Temp\\Install\\genvejin.ina\", \"\", \"\", 1
End Sub

Avatar billede renelp Nybegynder
07. maj 2002 - 15:17 #3
Spørgsmål lukkes

/ReneLp