Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. februar 2006 - 15:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Harddisk vil ikke vise den rigtige størelse

Hej..

Jeg har lige købt en ny HD, det er en Maxtor DiamondMax 10 250GB ATA133. Problemet med den er så at den ikke vil vise den rigtig størelse når jeg skal installere WinXP pro, der vil den kun vise 131gb, men i Bios'en skriver den rigtig nok at det er en HD på 250gb! :-/
Har så prøvet at lægge WinXP ind på en gamml HD jeg havde liggende og så lade den på 250gb køre som slave og der viker det af en eller anden grund fint nok! Men at kører single eller som master kan den bare ikke finde ud af!?
Har i nogen idé om hvad det kan være? Kan harddisken være defekt?

Mvh Sebastian
Avatar billede califfo Nybegynder
24. februar 2006 - 15:23 #1
...Du skal bare installere SP2 til winXP, så mener jeg at den skulle kunne du se resten.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. februar 2006 - 15:26 #2
Okay jeg prøver lige, og så vender jeg lige tilbage..
Avatar billede califfo Nybegynder
24. februar 2006 - 15:26 #3
Ok!
Avatar billede califfo Nybegynder
24. februar 2006 - 15:32 #4
Efter du har installeret SP2, skal du lige ind i "computeradministration" -> "Diskhåndtering" og lave et nyt drev med den del af disken som du ikke kunne se før. Alternativt kan du bruge Partition Magic til at at distribuere den ledige plads ud på de foskellige drev.
Avatar billede sebastianth Nybegynder
24. februar 2006 - 15:50 #5
Super det virker nu!! Tak for hjælpen Califfo!
Du må lige skrive et "svar" så du kan få de 60 point! ;)
Avatar billede califfo Nybegynder
25. februar 2006 - 09:09 #6
Så lidt,...
Avatar billede califfo Nybegynder
25. februar 2006 - 09:09 #7
Svar!