Avatar billede anthex Nybegynder
24. februar 2006 - 13:57 Der er 3 kommentarer

hvilket programmeringsprogram skal jeg bruge?

Jeg er lidt nybegynder inde for programmering. Men hvilket programmeringsprogram er velegnet til at lave program der udfører nogle handlinger der svarer til at man trykker med musen på givende knapper i andre programmer. Hvilke slags funktioner/koder bruger man?  og Kan man evt. gøre det i VB?
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2006 - 14:05 #1
Umiddelbart vil jeg da mene at du bare skal have fat i et makro program, så du kan indspille dine handlinger. Du kan godt lave sådan noget i VB men det er bestemt ikke den nemmeste sag i verden hvis du ikke er inde i det.
Hvad er det for nogle programmer du skal arbejde med? Altså, hvilke programmer er de knapper i?
Avatar billede anthex Nybegynder
24. februar 2006 - 19:51 #2
jeg kunne godt forestille mig at det ikke var nemt. Men jeg tror da jeg kan finde ud af det. Kan jo altid læse mig frem til det jeg ikke forstår. De programmer jeg skal arbejde med, er bl.a. "CapturePad" som er et program der tager screenshot af et andet program, ved tryk på en knap. Ellers ville jeg også gerne kunne bevæge mig i en webbrowser, mht. automatiseret "tryk på knapper".
Avatar billede jps6kb Novice
24. februar 2006 - 23:35 #3
Okay, altså umiddelbart så kan du med VB.. der er også nogle smarte ting i .net2.0 som egner sig til det. Måske også .NET1.1 det var jeg ikke.. ;)