Avatar billede stardog Nybegynder
11. november 1999 - 18:13 Der er 12 kommentarer

Clocking!

Jeg har en Toshiba Satellite 4000 CDT Pentium II 233 MXX  Windows 98
Siden den er bærbar er det vanskelig å klokke den manuelt, fines det software som gjør dette?
(I avanserte strøminstillinger kan jeg velge høy/lav prosessorhastighet)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
11. november 1999 - 19:06 #1
Jeg har et program der hedder: SoftFSB
På min hjemmeside: www.tomb3.dht.dk
App url: http://www.pcmagasinet.dk/tomb3/files/oc/Softfsb.zip

Med dette program kan du overclocke fra Windows uden at genstarte :)
Avatar billede stardog Nybegynder
11. november 1999 - 22:49 #2
Det fungerer ikke på min maskin. Vet du om noen andre program/måter?
Avatar billede sunesune Nybegynder
12. november 1999 - 12:22 #3
Hvis du skal have et sådan program til at virke, skal du have et program der er lavet specielt til dit motherboard, og dit motherboard skal også understøtte jumperless software (den software som alle nyere motherboards understøtter, og som gør at man kan overclocke inden fra BIOS af), hvilket kun nyere motherboards understøtter. Programmet SoftFSB virker ikke på mit motherboard, selvom jeg kan overclocke inde fra BIOS. Så hvis du vil overclocke din maskine skal det gøres på den gamle måde.... frem med skruetrækkeren...:)
Avatar billede tomb3 Nybegynder
12. november 1999 - 16:06 #4
Vælg dit motherboard i SoftFSB, hvis det ikke er der, skal du vælge hvilken CPU du har, så kan du ogaså clocke den!

Noget helt andet er, er det smart at overclocke en laptop?? Den bliver sqda alt for varm!
Avatar billede stardog Nybegynder
14. november 1999 - 21:25 #5
Jeg har valgdt riktig, men hvær gang jeg prøver å clocke den, så crazher den!
Lite gøy!
Avatar billede tomb3 Nybegynder
14. november 1999 - 22:15 #6
Det er fordi du clocker den for meget!!
Prøv at stille på FSB lidt af gangen
Avatar billede stardog Nybegynder
16. november 1999 - 15:09 #7
Jeg har prøvd, men uansett hvilken hastighet jeg bruker, henger den seg!
Avatar billede dar Nybegynder
17. november 1999 - 21:27 #8
Så la vær :-P
Avatar billede koep Nybegynder
18. november 1999 - 10:22 #9
Nogle computere er låst fra producentens side så cpu´en låser hcis man prøver at overclocke den. Der gør de meget tit på bærbare fordi de bliver for varme og fordi de går i stykker af det i mange tilfælde. Så ringer folk til support linjen og spørger hvorfor den ikke virker og det koster firmaerne penge, så derfor låser de dem. Jeg er ret sikker på at du godt kan droppe at overclocke den. Du kan eventuelt skrive til mig på kp@computer-service.dk hvis du vil vide mere
Avatar billede stardog Nybegynder
18. november 1999 - 15:18 #10
hvordan skrur jeg av sperren?
Avatar billede webm@ster Nybegynder
03. januar 2000 - 02:44 #11
Det kan sagtens lade sig gøre at emu-clocke din computer...
Men LAD VÆRE!!!!
Jeg er selv den lykkelige ejer af en Toshiba 4080XCDT PII366
...og det er MEGET risci at clocke den, du skal mindst have én ekstra køler for at projektet lykkedes...
(For at fjerne CPU-spærringen skal du på en TOSHIBA bare holde din reset knap nede MERE end 2 min, denne sidder under dine PCMCIA-slots! Efter dette trykker du 3 gange ind på RESET igen, Vupti!!! Så er din BIOS chip ikke låst mere!!!
God fronøjelse!!!
Avatar billede webm@ster Nybegynder
03. januar 2000 - 02:45 #12
...Fornøjelse!!!