Avatar billede lautorp78 Nybegynder
23. februar 2006 - 22:47 Der er 1 kommentar

Udvælgelse af data i pivottabel

I en pivottabel der viser dagens dækningsbidrag på hver eneste salgsordre, kunne jeg godt tænke mig at udvælge de transaktioner der giver et negativt dækningsbidrag. Jeg har prøvet med sortering o.lign. men sorteringen bliver lidt noget rod, når jeg skal have de data med, som jeg ønsker.

Derfor, findes der en måde(måske VBA kode) der automatisk kan udvælge de ordre der giver et minus DB??

/Morten
Avatar billede msthomsen Nybegynder
30. oktober 2007 - 08:46 #1
Du kan evt. tilføje en (sand/falsk) kolonne til din dataliste, der kikker i kolonnen med dækningsbidraget. I cellerne/linierne under kolonnen (sand/falsk) sætter du flg. formel ind i alle cellerne/linierne: "=HVIS(A1<0;Negativ dækningsbidrag;Positiv dækningsbidrag)" hvor A1 ændres til den celle dit dækningsbidrag er i, i samme linie...og så selvfølgelig forhøjes for hver linie..

Nu kan du i din pivot tilføje sand/falsk kolonnen og via dropdown selekter at du kun vil se alle resultater med "Negativ dækningsbidrag"

Vh/Thomsen