Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 19:30 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

ATX stik

Hej.

Sidder og er igang med at samle min pc, problemet er at ATX-stikket på bundkortet er 24 pins og det fra min PSU kun er 20 pins.

Har så fundet frem til på wikipedia, at det åbenbart er pga PCI-Express. Kan det passe? Og hvad kan jeg i så fald gøre?
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 19:32 #1
Min umiddelbare vurdering er, at du bliver nødt til at købe en ny PSU :-(
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 19:32 #2
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 19:33 #3
På nyere PSU'ere er der mulighed for at vælge både 20 samt 24 pins tilslutning. Kan bl.a. varmt anbefale Chill Inovation, som jeg selv købte fornylig i SHG til godt 399,-
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 19:34 #4
Ak, så får jeg jo ikke gang i min pc i aften :(
Avatar billede landish Nybegynder
23. februar 2006 - 19:38 #5
Lidt surt!
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 19:39 #6
Ja meget, men en kammerat siger man godt kan stikke den i alligevel.. er det muligt? Bare som en midlertidig løsning naturligvis
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 19:41 #7
det er jeg ikke sikker på at du kan eller er sundt strømmen på de forskellige ben skal jo passe til bundkortet og give de rigtige strøm værdier når du konvertere fra 24 til 20 så ændres det jo. jeg kan kraftig anbefale IKKE at gøre det.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 19:45 #8
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 19:48 #9
bundgård.
fair nok men jeg ville ikke ture det og jeg tvivler på at garentien dækker hvis det futter af. men hver sin smag.
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 19:53 #10
Jeg gi'r det en chance, jeg stoler på min kammerat hehe. Han er elektronik-nørd :)

Hvis det brænder af, behøver jeg jo ikke sige noget :>

Men smider du et svar levithan? Skal have købt en adapter uanset :)

Så kan i dele pointene.
Avatar billede levithan Nybegynder
23. februar 2006 - 19:55 #11
oki
Avatar billede bundgaard Nybegynder
23. februar 2006 - 20:12 #12
Tak for hjælpen.