Avatar billede peter_holst Praktikant
23. februar 2006 - 15:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Administrator-rettigheder på lokal maskine?

Hej

Jeg har nogle brugere som logger på vores Domain-controler.
Når de logger på bliver der oprettet en brugerprofil på den lokale maskine, men brugerprofilen har ikke administrative rettigheder, og det skal de have for at få fx. C5 til at virke.

Der må være en indstilling et sted der hvor jeg kan give brugeren administrative rettigheder på den lokale maskine.
Brugerne har forresten administrative rettigheder på domænet.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. februar 2006 - 15:43 #1
De skal meldes ind i lokal administrator på deres pc.

Så vil det virke.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2006 - 16:26 #2
Hvis brugeren har Administrative rettigheder på Domænet vil han også have administrative rettigheder når han logger ind på hvilken som helst maskine.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. februar 2006 - 17:23 #3
Korrekt Leif men sikkerheden til brugerne er så væk, og derfor kun lokal admin.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. februar 2006 - 17:23 #4
Fejl i sidste post.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
23. februar 2006 - 17:24 #5
Har du husket rettigheder på den profil der oprettes.

C5 køre på et domæne som jeg har sat op hvor de ikke har admin rettigheder.
Avatar billede jastr Nybegynder
23. februar 2006 - 18:16 #6
Opret en gruppe lokalt på domainet der hedder C5 eksempelvis giv denne gruppe local admin og meld så brugerne ind i denne gruppe dette vil give dem lokal administrator rettigheder
Avatar billede karser Nybegynder
23. februar 2006 - 22:16 #7
Der er ikke noget der hedder "Local" på en domain controller! ;o)

Hvis dine brugere logger på din domain controller, udsætter du din infrastruktur for en meget stor risiko for sikkerheds problemer!

Du skal overveje at oprette en server som er dedikeret til C5 og konfigureret som Terminal Server.

Hvis dine brugere gøres til medlem af Domain Admin, burde de have fuld adgang på din domain controller.

...Men dit opstillede scenarie, må jeg på det kraftigte fraråde!
Avatar billede karser Nybegynder
23. februar 2006 - 22:18 #8
...grunden til at jeg nævner Terminal Server, er at jeg formoder at dine brugere logger på serveren gennem Remote Desktop!?
Avatar billede peter_holst Praktikant
24. februar 2006 - 10:20 #9
Nå man kobler computeren op til domænet brugte jeg bare "Skift" metodet.
Når man bruger guiden for man mulighed for med det samme at oprette brugeren og give brugeren administrator rettigheder på den lokale computer. Uden dette kan man jo fx. ikke angive strømstyringsfunktioner m.m.
Ang. det at brugerne har administrator rettigheder på domænet var det kun i forbindelse med en test-periode.

Umiddelbart var det johnnymadsen der fik mig til at huske ovenstående metode, så hvis du vil lave et svar...
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2006 - 11:19 #10
C5 virker fint uden Administrative rights !
Avatar billede peter_holst Praktikant
24. februar 2006 - 11:30 #11
Jeg har ikke testet det, men i følge mit C5 konsulenthus skal der være administrative rettigheder på den lokale maskine. De skal ikke have administrative rettigheder på domænet som sådan.
Avatar billede leif Seniormester
24. februar 2006 - 11:35 #12
Har 15 brugere som ikke har Administrator heller ikke lokalt.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
24. februar 2006 - 11:59 #13
Svar til Peter