Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2006 - 14:30 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Udleverer IDG Navn og Emailaddresse på brugere ?

Hej CoAdmins

Jeg har idag fået en email fra Lindholm Computing som åbenbart er et IT-Headhunting firma, der opfordrer mig til at indsende et cv til dem.

De henviser direkte til at de har set mig i top10 listen i en af kategorierne på eksperten, og email-kontoen, jeg modtog mailen på, er da også den jeg bruger på eksperten.

Det fik mig til at undre mig over om Lindholm har fået mine kontaktoplysninger fra IDG.

I reglerne 3.3 står der jo ellers dette:
>> Dine personlige oplysninger, som er givet til Eksperten.dk i fortrolighed, vil ikke blive offentliggjort over for tredje part.

Er det noget i ved noget om ?

Jeg har rettet henvendelse til Lindholm Computing for at høre hvor de har oplysningerne fra, men de er endnu ikke vendt tilbage.

Mvh
Tonny
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. februar 2006 - 14:38 #1
Det har jeg også fået tidligere, men mail står også i min profil. Er det din hotmail du har modtaget på? for den kan man finde ved en søgning.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2006 - 14:42 #2
Det er ganske rigtigt hotmail. Jeg har ikke min emailaddresse i min profil og har kun en enkelt gang udleveret den på eksperten og det er flere år siden.
Avatar billede simonvalter Praktikant
23. februar 2006 - 14:43 #3
jep, men den kan ses på ebruger
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2006 - 14:50 #4
Hmm... hvor pinligt. Det kan den så ikke længere. Jeg havde fuldstændigt glemt min konto på ebruger.

Nu ser vi om Lindholm vender tilbage, men ellers er det da en meget sandsynlig forklaring på, hvor de har mailaddressen fra.
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 14:56 #5
Har også prøvet det
Avatar billede boxer Nybegynder
23. februar 2006 - 14:56 #6
Ellers en ganske effektiv måde at headhunte på :o)
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 15:00 #7
Jeg fik tilbudt at varetage en afd med salg og indkøb af IT udstyr. Det viste sig at være en hjemmeside, hvor jeg selv skulle smide penge i :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2006 - 15:56 #8
Huset > Hej Lars. Havde du også din emailaddresse synlig på ebruger ?
Avatar billede huset Praktikant
23. februar 2006 - 17:45 #9
Tonnybrandt> Yeps :D
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2006 - 19:49 #10
min erfaring er at en email adresse man bruger bare minimalt altid ender
paa spam listerne

saa jeg er ikke saa hys med min email adresse

et eller andet spamfilter til at tage det vaerste og saa 10 sekunder om dagen
til manuelt at ordne resten

og du burde da vaere glad over den slags henvendelser - det luner da altid at faa
at vide at nogen har store tanker om ens evner

:-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. februar 2006 - 21:51 #11
arne_v > Ja det kan du da have ret i, men den pgl email-konto er faktisk spamfri og det skulle den jo gerne blive ved med at være. Det var en af grundene til at det forbavsede mig at der faktisk kom en mail.

Og pgl emailaddresse er udleveret 1 gang her på eksperten og 1 gang på experts-exchange. At den så faktisk var synlig på ebruger var en forglemmelse *s*

Jeg har ikke hørt fra dem, men er (nu) ret sikker på at oplysningerne kom fra ebruger, så jeg lukker her.

Tak til de deltagende :)

Ha' en fortsat god aften *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2006 - 11:58 #12
Lige en update ...

Lindholm Computing har nu svaret, og det var ganske rigtigt på ebruger, de havde fundet emailaddressen.

Så "alles ist in ordnung"
Avatar billede huset Praktikant
28. februar 2006 - 12:09 #13
Bruger nogen Ebruger mere :D
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
28. februar 2006 - 12:13 #14
Ja, Lindholm Computing *G*
Avatar billede huset Praktikant
28. februar 2006 - 12:23 #15
*G*