Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 13:19 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp: XML og Datagrid

Hej

Jeg prøver at hente data fra en XML-streng ind i et DataGrid - men jeg ønsker kun at bestemte dele af XML'en ind i grid'et.

Her er min XML, som kommer i en lang "single-line" tekststreng.

<Result><CommercialSchoolActivities>  <SchoolNumber>157421</SchoolNumber> <Activity>  <Name>0e06ext19102</Name>  <ExternalName>lastbilmonteret kran, cert. d</ExternalName>  <StartDate>2006-02-20</StartDate>  <EndDate>2006-03-03</EndDate>  <Description>lastbilmonteret kran, cert. d</Description> <Location>  <Description>Randers Tekniske Skole</Description>  <StreetAddress>Vester Alle 26</StreetAddress>  <PlaceName>Randers</PlaceName>  <Telephone>87-100400</Telephone>  </Location>  <TeachingTime>8.00-15.10</TeachingTime>  <TeachingForm>Dagundervisning</TeachingForm>  <TeachingPostalcode>8900</TeachingPostalcode>  <Price>1000</Price>  <ContactPerson>Grete Andersen</ContactPerson>  <ContactTelephone>87118512</ContactTelephone>  <RunningAdmission>N</RunningAdmission>  <IndividualSubjectChoice>N</IndividualSubjectChoice>  <ReportingPrinciple>P</ReportingPrinciple>  <Quotient>12</Quotient>  <RegistrationFormular>Tilmelding</RegistrationFormular> <Subject>  <Name>42548</Name>  <Level>-</Level>  <Description>Lastbilmonteret kran D certifikat</Description>  <UvmName>42548</UvmName>  <UvmLevel>-</UvmLevel>  <UvmDescription>Lastbilmonteret kran D certifikat</UvmDescription>  <SubjectStatus>I</SubjectStatus>  <DurationInDays>5</DurationInDays>  <FKB>2732</FKB>  <FKBVersion>1</FKBVersion>  <FKBDescription>Lastbilkran</FKBDescription> <Period>  <StartDate>2006-02-20</StartDate>  <EndDate>2006-03-03</EndDate>  <DurationDays>5</DurationDays> </Period></Subject></Activity>....</CommercialSchoolActivities></Result>

Her er min vb-kode:

Dim xmlString As StringxmlString = "<Result><CommercialSchoolActivities><SchoolNumber>731401</SchoolNumber><Activity>.."

Dim rdr As New StringReader(xmlString)
Dim ds As New DataSet
ds.ReadXml(rdr)
dgCourses.DataSource = ds
dgCourses.DataSource = ds.Tables(3)
dgCourses.DataBind()

Problemet med denne kode, er at den kun hiver <Subject>-tabellen fra XML ind, og det ønsker jeg ikke.
Jeg ønsker at hive følgende ind i datagrid'et:

Fra Activity
<Name>0e06ext19102</Name>

Fra Subject
<Description>Lastbilmonteret kran D certifikat</Description>
<DurationInDays>5</DurationInDays>

Fra Period
<StartDate>2006-02-20</StartDate>
<EndDate>2006-03-03</EndDate>

Med andre ord, jeg ønsker altså hive data fra de forskellige SubTables og binde dem til et datagrid - kan det lade sig gøre?
Jeg er på bar bund, så jeg håber nogen kan hjælpe rimeligt hurtigt...evt. med en alternativ løsning.
Jeg har også smidt spørgsmålet i ASP.NET-kategorien, så den der svarer får altså 325 point ud af det...

På forhånd tak.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 13:21 #1
du må maksimalt give 200 points for et spørgsmål.
Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 13:23 #2
Oki... det var jeg ikke klar over.... men spørgsmålet er stillet 2 gange, så man kan vel bare svare 2 gange eller hvad?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 13:24 #3
nej du kan evt lukke det ene ved selv at svare og acceptere svaret.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 13:25 #4
men ud fra det jeg ligesom kan forstå af dit spørgsmål sp vil du gerne have nogle bestemte kolloner ud fra en bestemt tabel i datasettet ?
Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 13:27 #5
OK, det andet er spørgsmål er lukket.
Yes, jeg vil gerne have bestemte kolonner ud og have bundet disse til DataGrid'et der hedder dgCourses.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 14:33 #6
Dim rdr As New StringReader(xmlString)
Dim ds As New DataSet
ds.ReadXml(rdr)
dgCourses.DataSource = ds
dgCourses.DataSource = ds.Tables(1)
dgCourses.DataBind()
Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 14:40 #7
Den løsning vil ikke virke, da de kolonner jeg skal bruge ligger i forskellige tables (ds.Tables(x)), den ene værdi (Name) ligger i Activity-tabellen - Description og DurationInDays ligger i Subject-tabellen - og StartDate/EndDate ligger i Period-tabellen... Se evt. XML'en her med en pænere formatering: http://forums.asp.net/1206354/ShowPost.aspx - håber du eller nogen andre kan hjælpe.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 16:51 #8
har du mulighed for selv at påvirke den xml du får?
Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 16:52 #9
Jeg fandt en løsning :-)
Avatar billede perels Nybegynder
23. februar 2006 - 16:52 #10
Jeg fandt en løsning :-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
23. februar 2006 - 16:53 #11
hvad var løsningen ?