Avatar billede andhansen Nybegynder
30. april 2001 - 21:13 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvorfor kan den ikke køre i \'97

Jeg har lavet en database i Access 2k til en af mine venner der har en gammel PC, med win95 og Office \'97, og han skriver at han ikke kan åbne den, hvordan skal jeg gemme den så han kan åbne den.

(Jeg har prøvet at konvertere databasen til \'97)

/Andreas
Avatar billede janbangm Nybegynder
30. april 2001 - 21:23 #1
Det kan være der er noget VB programmering i det.

Hvis du vil kan du prøve at sende databasen til mig
access@edb.dk
Avatar billede michael_b Nybegynder
30. april 2001 - 21:33 #2
Din ven må få en eller anden fejl meddelse, kunne han evt. have en office 95 ?
Avatar billede johs_j Novice
02. maj 2001 - 19:44 #3
Det kan ikke lade sig gøre at konvertere bagud fra 2000 til 97. Kun den anden vej. Den eneste vej jeg kan se er at du gemmer tabellerne som kommafiler (tekstfiler) og så importerer dem i access97. Du skal så oprette forespørgsler og formularer osv. i 97.
Johs. J
02. maj 2001 - 22:40 #4
til Johs:
Access 2000 kan godt konvertere tilbage til Access 97 (Funktioner->Database->KOnverter->Konverter til tidligere version)
Men hvis der er benytter VBA-kode eller datatyper, som ikke genkendes i \'97 kan det gå galt.

Blot en kommentar...

/Thomas
Avatar billede johs_j Novice
03. maj 2001 - 19:23 #5
Thomas har ret.
Jeg har i øvrigt været ude for at konvertere fra 97 til 2000 at der manglede nogle dll filer, så jeg måtte ind i VB-koden og se hvilke referencer der manglede, og så finde filerne på en 97 cd. Det var lidt af et dedektivjob men jeg fik det til at virke.

mvh
johs. j.
Avatar billede andhansen Nybegynder
24. maj 2001 - 22:25 #6
Tak for svarene, men jeg tror at jeg får fat i Office 2000 til min ven i stedet, det er lettere.

/Andhansen