Avatar billede prunka Nybegynder
23. februar 2006 - 01:56 Der er 2 kommentarer

Sikkerhed til webserver med Windows Server 2003

Hej allesammen,
Jeg har en webserver på Windows Server 2003. Jeg har en hjemmeside, programmeret med VB.NET i .Net 2.0 frameworket. Jeg har før brugt Access databaser, som jeg har gemt bag www-roden, så internet-brugerne ikke kan få adgang den vej. Jeg bruger nu en MS SQL database, som jeg vil sikre så godt som overhoved muligt. Hvordan sikrer jeg mig, at ingen får adgang til MS SQL databasen udefra og sikrer webserveren bedst muligt??

Jeg har en ekstern firewall, men jeg tænker mere på opsætning af kodeord, gemme bag web-roden osv.

1000 tak for hjælpen drenge!
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. februar 2006 - 08:16 #1
Kør denne søgning i google

http://www.google.dk/search?hl=da&q=site%3Awww.nsa.gov+iis+guide&meta=

Her linkes til de guides du finder på NSA omkring sikring af IIS og windows 2003. Guidsne er ret omfattende og rigtig gode, Microsoft selv linker til disse
Avatar billede tomdane Nybegynder
07. januar 2008 - 11:07 #2
Hej

bufferzone, det link du giver omhandler ikke IIS 6.0, som må være standarden idag. Hvad med den?
Jeg er specielt interesseret i om man bør lukke for anonym adgang. Jeg vil hels gøre det, men så går min ActiveSync med mobiltelefoner ned.