Avatar billede simeone Nybegynder
22. februar 2006 - 23:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bærbar kan ikke finde netværksadresse med Linksys router.

Jeg har et netværk med to ens bærbare og en stationær, som alle kører gennem en Linksys router WRT54GC med firmware 1.3. Men pludselig er den ene bærbare begyndt ikke at kunne komme på nettet. Den står bare og siger "henter netværksadresse".

Jeg har så forsøgt at give den en fast IP-adresse, og det gav også hul igennem til routeren, men den kunne stadig ikke gå på nettet. Dog var der ikke helt hul igennem, for jeg kunne ikke komme ind i setup'en fra denne bærbare, men stadig godt fra den anden bærbare og den stationære.

Jeg har prøvet at slå Norton Antivirus 2006' firewall fra, og jeg bruger heller ikke Windows XP Home's (SP2) egen firewall. Jeg har også prøvet at slå WPA fra uden succes. Hvis jeg forsøger at pinge til routeren får jeg heller intet svar.

Jeg har også forsøgt at sætte RTS ned til 2304, som der stårpå Linksys' side. Jeg har DNS-servere, men intet DNS-suffiks. Endelig har jeg forsøgt at geninstallere driverne til netkortet uden held.

Jeg er efterhånden helt blank for ideer, så alle muligheder er mere end velkomne... Tak.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2006 - 06:51 #1
Har du forsøgt at release og reconnecte din IP?
Da du gav fast IP hvordan ved du at der var "hul" igennem?
Hvilken bærbar er der problemer med?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 07:59 #2
Kan laptoppen connecte hvis du slutter den til via rj45?
Avatar billede simeone Nybegynder
23. februar 2006 - 13:23 #3
@ James T: Jeg har forsøgt at release den, men den siger bare "IP-adressen til netværkskortet er allerede frigivet. Der kan ikke udføres nogen handling på LAN-forbindelse, når dets medie er afbrudt".

Men med "hul igennem" mente jeg, at når jeg slår DHCP fra og giver den fast IP, holder den op med at sige "Henter netværksadresse" og hopper så på routeren med angivelse af signalstyrke og det hele. Jeg kan bare ikke komme på nettet - og heller ikke komme ind i routerens setup!
Avatar billede simeone Nybegynder
23. februar 2006 - 13:30 #4
@ Innercitydk: Hvis jeg smider et RJ45 i, er der ingen problemer. Den står godt nok og leder i 5-7 sekunder, mens den siger "henter netværksadresse", men derefter connecter den fint.
Avatar billede simeone Nybegynder
23. februar 2006 - 13:32 #5
... Og så er det en Acer Aspire 3023.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 15:43 #6
Med mindre det trådløse netkort er brændt af må det være et software mæssigt problem, lyder det til. Er de 2 laptops konfigureret 100% ens mht. sikkerhed osv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. februar 2006 - 15:52 #7
Afinstaller netkortet. Genstart. Installer netkortet.
Avatar billede simeone Nybegynder
23. februar 2006 - 16:26 #8
@Innercity: Ja, de er konfigureret 100% ens med norton antivirus 2006. Jeg har også en tredje bærbar , en Dell, som heller ikke har nogen problemer med at komme på netværket. Det er kun den ene Acer!

@James: Det har jeg prøvet... efter genstart installerer det bare sig selv igen. Jeg har også prøvet - efter afinstallation og selvinstallation - at installere det igen, men det hjalp heller ikke.

Jeg er helt på bar bund efterhånden... Kan det være noget så simpelt som en firewall, der blokerer?
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 22:07 #9
Har du eventuel mulighed for at lave en systemgendannelse til et tidspunkt hvor du er sikker på det virkede på acer maskinen. Problemet kan så vidt jeg ser det kun ligge 4 steder. Router config, netkort config, hardware fejl eller software fejl.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
23. februar 2006 - 22:08 #10
Hvis du kan jo let finde ud af om det er firewall ved at disable både hardware og sofware firewalls og så se om der kommer hul igennem.
Avatar billede simeone Nybegynder
23. februar 2006 - 23:47 #11
"Router config, netkort config, hardware fejl eller software fejl." Hmm, er det så ikke også cirka alle steder overhovedet? :-)

Umiddelbart tror jeg ikke på, at det skulle være en router config fejl, da der som sagt er to andre bærbare, der kører uden problemer. Jeg hælder mest til, at det er noget med opsætningen af netkortet... Også fordi jeg som sagt har testet på to forskellige netværk, hvor det samme problem findes.

Men den med systemgendannelse har også slået mig, så det vil jeg prøve en gang i morgen formiddag. Jeg skal naturligvis nok vende tilbage med nyt omkring resultatet.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
24. februar 2006 - 00:34 #12
Ved godt det var lidt bredt skudt ;) Det var for lige at afdække fejlfindingsområderne.

Vh
Avatar billede simeone Nybegynder
24. februar 2006 - 11:20 #13
Nå, nu har jeg lige kigget på det med systemgendannelse, og det var desværre ikke muligt at gå mere end to dage tilbage, og det skete for omkring 1½ uge siden...

Flere ideer? :(
Avatar billede innercitydk Nybegynder
25. februar 2006 - 00:03 #14
nej desværre.. ikke andet at du muligvis skal prøve med et andet trådløst netkort f.eks hvis du kan låne et pcmia eller usb trådløst af en kammi. Det kan jo være en hardware fejl. Det er måske lidt voldsom, men du kan også prøve en geninstallering af xp for helt at udelukke software konflikt.
Avatar billede simeone Nybegynder
02. marts 2006 - 13:45 #15
Nå, det har vist sig, at det var netkortet, der var defekt. Så nu venter jeg på et nyt... Ellers tak for hjælpen!