Avatar billede cobain79 Nybegynder
22. februar 2006 - 22:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

forwarde porte i draytek vigor 2100vg?

Hej jeg skal have viderstillet nogle porte i min router men synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke. Det drejer sig om følgende porte tcp 5055 og upd 5065.
Nogen der kan fortælle mig hvorledes jeg får åbnet disse porte:-?

På forhånd tak
Avatar billede boxer Nybegynder
22. februar 2006 - 22:31 #1
Prøv om denne side kan hjælpe dig:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm
Der kan du finde guides, men desværre er din model ikke på listen.
Prøv 2200 modellen istedet - det kan jo være at det er det samme.

Så klikker du bare på et hvilket som helst program - så kan du se hvordan det gøres.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2006 - 22:41 #2
NAT setup -> Open Ports Setup -> Vælg 1. -> Hak i Enable -> Skriv et navn -> Indtast IPen osv.

Er godt nok fra en 2200 men skulle være stort set ens.
Avatar billede cobain79 Nybegynder
23. februar 2006 - 00:07 #3
Hej leif har prøvet din løsning men synes ik rigtig det virker. har indtastet ip, kan det egentlig ikke lade sig gøre at åbne for portene så de er åbne for alle pc'r på netværket istedet for kun 1?
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2006 - 00:25 #4
Nu ved jeg ikke hvad 5055 og 5065 bruges til normalt, men det er anpå hvordan då mener åbne ?

Hvis det er at jeg kan udefra connecte til en service på port 5055, så Ja, så er det kun 1 maskine du kan forwarde din externe IP til.
Avatar billede leif Seniormester
23. februar 2006 - 00:27 #5
Avatar billede cobain79 Nybegynder
23. februar 2006 - 10:29 #6
Det er som du skriver leif at en udefra skal connecte, det er emule. Dog forstår jeg ikke helt hvorfor de ikke åbner når jeg har viderstillet dem og rebootet routeren.
Takker forresten for kommentaren med status, har gjort noget ved det :-)
Avatar billede cobain79 Nybegynder
23. februar 2006 - 11:33 #7
tror jeg har fået løst problemet under en menu der hedder port redirection. Kast lige et svar leif så jeg kan give dig points for hjælpen :-)