Avatar billede allanjonas Nybegynder
22. februar 2006 - 21:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Åbne Word og MP3 filer fra Flash

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en lille Flash cd-rom med med præsentation af forskellige typer dokumenter.
Ved tryk på en knap skal kan man kunne åbne Word og Power Point dokumenter, samt MP3 filer.
Jeg bruger scriptet:

on (release) {
    getURL("Word dokument.doc", "_blank");
}

Men, er det rigtigt at bruge getURL når jeg ønsker at hente Word, Power Point og MP3-filer der ligger på Cd-rommen?
Det er jo ikke hjemmesider jeg ønsker at hente.

Det ovenstående script viker på min egen maskine, men på kærestens maskine åbner scriptet Firefox?????!!!

Hvad er det rigtige script at bruge??

Hilsen
Allan
Avatar billede jakwag Nybegynder
23. februar 2006 - 14:08 #1
Hej

Flash har ikke så mange muligheder for at styre hvad pc'en foretager sig. Du kan få disse muligheder via en swf compiler. Personligt bruger jeg ZINC fra www.multidmedia.com, den er jeg meget tilfreds med. Der findes også andre som f.eks. swish studio.

Med ZINC, og sikkert også nogle af de andre, kan du styre hvilke programmer filerne skal åbnes med, eller bare at de skal åbnes med det program brugeren har valgt til den filtype.

: ) Jakob
Avatar billede allanjonas Nybegynder
23. februar 2006 - 17:33 #2
Uha det var en kompliceret og dyr løsning!
Er der ikke et script der virket bedre end getURL?
Noget med open file, eller get source ... eller noget i den stil?
Det er jo en ganske enkel operation - man klikker i en flash movie og et Word dokument åbner op ... er det virkelig så omstændig sag?

Hilsen
Allan
Avatar billede jakwag Nybegynder
24. februar 2006 - 10:44 #3
Det tror jeg desværre, så vidt jeg ved er der ikke nogen anden måde at gøre det på. Det skyldes at flash er lavet til at køre fra nettet og ikke må kunne kontrolerer noget på klienten. Tænk hvad man så kunne lave af banditstreger ;) Derfor skal du bruge en swf compiler til at tilføje ekstra funktionalitet.

Jeg mener at der engang var en fscommand der kunne men så blev fjernet igen... måske jeg husker forkert, nu har man i hvert fald kun exec som bare åbner et program, ikke en fil.

Alternativt kunne du bruge director som i sin tid blev lavet til at lave netop desktop aplikationer der kører fra foreksempel en cd. (du skal dog også bruge et lille plugin buddy API, men det er gratis).

: ) Jakob