Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:22 Der er 18 kommentarer

Avanceret mediaafspiller

Hej
Hvordan laver man en afspiller på en hjemmeside der kan afspille mp3-filere, hvor man ikke kan højreklikke og hente musikken som overholder W3C standarderne og kan ses i både Firefox og Internet Explorer m. fl.?

Ps Har lavet afspiller på hjemmesider før dog ikke en der sådan.
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 19:29 #1
I Flash feks.
Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:31 #2
#1 Det skal være HTML!
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 19:33 #3
Så kan du ikke undgå at folk kan hente filen.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2006 - 19:37 #4
kan du ikke bare streame det med DRM beskyttelse gennem en MMS server ? ..

hvad mener du med at afspille mp3 gennem HTML ?
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. februar 2006 - 19:37 #5
Du kunne evt. lave det, så man slet ikke kan højre-klikke på siden? :P

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 19:38 #6
Der findes mange Flash-afspillere. Det er klart den letteste løsning.
Se feks http://musicplayer.sourceforge.net/
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2006 - 19:39 #7
jarl >> alle kan få vist kilden alligevel.... :(.. intet html er beskyttet på nogen måde.. det kan man ikke så længe det sendes til brugeren...
Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:40 #8
Altså lave afspiller med HTML og ik flash. Og kender du så et script der kan det og overholder W3C standarderne?
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. februar 2006 - 19:45 #9
Doggy>> Ved det...;)

Men kan man ikke kun downloade filen ved at højre-klikke og trykke "Download" eller hva der nu står?

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:48 #10
Har ik en skid forstand på Flash.
Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:49 #11
Og det program er til Windows, ik?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2006 - 19:53 #12
jarl-g >> nej man kan se linket til filen i html koderne.. og snuppe filen den vej.

Louis >> jo flash er til windows, og godt og billigt til at streame musik og video.. og der kan du gemme musik filen, så den ikke kan downloads.. kun en tom flash afspiller.
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 19:54 #13
Nogle af de Flash-afspillere du kan finde kræver blot at man smider filerne i en bestemt mappe. Så klarer den resten. Har før brugt en smart lille en, men kan ikke finde den nu.

Validere Flash til W3C-standarder siger du?

Småkage! http://damowmow.com/playground/demos/flash/001.html
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. februar 2006 - 19:55 #14
Det behøves det ikke :)

Download gratis 30 måneder hér : http://macromedia.com/software/flash/flashpro/?promoid=BINT

:)
Avatar billede jarl-g Nybegynder
22. februar 2006 - 19:56 #15
1.

Ok ;)

2. Man behøver SLET ikke bruge Windows til Flash...Man kan sagtens bruge Linux og Mac

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 19:58 #16
Se længere diskution her - der nævnes også andre måder at lave Flash som validerer
http://www.noscope.com/journal/2004/10/truly-w3c-valid-flash#top
Avatar billede louis_dk Nybegynder
22. februar 2006 - 19:58 #17
Jokkejensen: Fedt jeg bruger Linux! men så må jeg hen på min Windows-maskine...
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2006 - 20:04 #18
jarl > nej macromedia flash er kun til mac og pc, og pc versionen er klart at foretrække..

Der er endnu ikke det mindste der kan konkurrere mod macromedia flash - så vil man arbejde professionelt eller meget seriøst er det windows man skal bruge.. eller tweeks gennem linux til at simulere windows..