Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 17:21 Der er 16 kommentarer

Problem med farver

Mit problem er beskrevet i denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/689968

Jeg gav 200 point, men har stadig et problem jeg ikke har nogen løsning på. Svar skal skrives her, der gives 200 Point til et svar der hjælper mig på vej, eller er løsningen.
Avatar billede weblex Nybegynder
22. februar 2006 - 17:26 #1
Prøv at slette præference-filen. Hold shift+ctrl+alt nede under opstarten af Photoshop. Måske hjælper det?
Avatar billede ghetic Nybegynder
22. februar 2006 - 17:55 #2
Det hjalp ikke, hver gang jeg starter PS op så er i "view>Proof setup" er den sat til Working CMYK. Skifter jeg til Monitor RGB skifter farverne kun på billedet ikke på farve paletten eller til højre i "navigator" vinduet og "Color" vinduet
Avatar billede weblex Nybegynder
22. februar 2006 - 18:12 #3
Jeg tror ikke det har noget at gøre med proof setup - det gør den også ved mig, og jeg har ingen problemer.

Fik du slettet preferencefilen - det kan godt være lidt svært at ramme det rigtige tidspunkt at trykke shift+ctrl+alt på. Hvis du har gjort det rigtigt er alle paletter m.m. tilbage som da du installerede for første gang...
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 18:27 #4
Hvad skal du også med Proof?
Det er til at soft-proofe farverne udfra en farveprofil.
Det skal du ikke bruge til noget.
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. februar 2006 - 18:27 #5
Så længe du ikke har slået prrofig til (ctrl+y) betyder det intet hvad den står på.
Avatar billede ghetic Nybegynder
23. februar 2006 - 18:14 #6
hvis jeg slette præference-filen kommer der et vindue under næste opstart hvilke indstillinger skal jeg vælge der?
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2006 - 18:23 #7
Hvad får du af muligheder (har aldrig været ude for, at man får valgmuligheder?).
Avatar billede ghetic Nybegynder
23. februar 2006 - 19:18 #8
Har taget et screen af hvad der kommer frem efter man har trykket ja til at slette.
Derefter kommer der et vindue hvor der står noget med om man vil customize sine farver, ellers kan det gøres senere, så står der hvor man kan gøre det i programmet

SCREEN: http://tinypic.com/view/?pic=ofqaex
Avatar billede weblex Nybegynder
23. februar 2006 - 19:41 #9
Der skal du bare sige ok?

Hvordan har farverne det efter at du har resettet...?
Avatar billede ghetic Nybegynder
23. februar 2006 - 19:47 #10
Der er ingen forskel efter jeg har resettet
Avatar billede ghetic Nybegynder
23. februar 2006 - 19:53 #11
Det er fixet .. :p fixede det selv
Avatar billede goose Nybegynder
23. februar 2006 - 20:05 #12
Nu har jeg lige fulgt lidt med fra sidelinien, hvad var løsningen?

/Goose
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2006 - 09:30 #13
Hvordan dine farver skal indstilles kommer anpå om du primært laver grafik til tryk eller web.
Laver du kun til web kan du enten slå farvestyrring helt fra, eller arbejde i sRGB.
Du kan også bare vælge den indstilling som hedder "Web Graphic Defaults".
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. februar 2006 - 09:32 #14
Det screenshot du linker til handler om at Photoshop er sat til at have sin temporære filer på samme disk som Windows'.
Det giver hurtigere beregninger at have dem på forskellige, men Photoshop kan sagtens køre selv om du har dem på samme.
Avatar billede ghetic Nybegynder
02. maj 2006 - 08:05 #15
Så har jeg samme problem nu bare med CS2 versionen hvor man åbenbart ikke bare kan trykke shift+ctrl+alt - eller kan man??
Avatar billede syntaks Nybegynder
06. maj 2006 - 21:41 #16
Er det en dansk eller engelsk version?