Avatar billede jso Nybegynder
11. november 1999 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Creative TNT2 32Mb

Hej
Jeg skal til at købe en ny PC'er, hvor
jeg har valgt et Creative TNT2 32Mb grafikkort.
Er der nogen der har erfaring med dette grafikkort?
Avatar billede sunesune Nybegynder
11. november 1999 - 15:14 #1
Nej, men jeg har set utallige tests. Jeg ved godt man ikke altid kan stole så meget på de der tests, men det er dumt at købe et TNT2 kort, når geForce er på markedet. Drop det Creative TNT 2 kort og køb et GeForce istedet, det er meget hurtigere og bedre...
Avatar billede gnarf Nybegynder
11. november 1999 - 15:35 #2
Creative's TNT2 er et ret fedt kort, og det kort jeg ville vælge hvis jeg skulle have et TNT2 kort. Det er rimelig fedt at få deres unified driver med i købet.

Ellers giver jeg sunesune ret i at det nok ville være klogere at købe et geforce i stedet, hvis du har pengene til det.

Med hensyn til erfaringer med kortet, så er alle TNT2 kort stort set skruet ens sammen, jeg har selv et Leadtek, og kender flere der har Asus. Det er alle sammen gode kort, og der kommer ofte driver forbederinger.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 1999 - 15:36 #3
Hvis du allerede har bestilt computeren med kortet i, så er det altså et udemærket kort, men hvis du stadig kan nå at ombestemme dig ville jeg også foreslå et GeForce.
Skal det derimod være et TNT2 kort ville jeg vælge Asus, og hvis det bare ikke skal være så dyrt som GeForce så ville jeg helt klart vælge Matrox G400 Max
Avatar billede wip13 Nybegynder
11. november 1999 - 16:15 #4
Jeg ville nu sige at du ikke kan bruge GeForce til noget, -endnu. Et Riva TNT2 32 mb (sådan et har jeg) har ingen problemmer med at kører f. eks. Half-Life i 1024*768. og så længe spillene ikke kræver mere end de gør, så kan du enten ¨købe et Riva TNT2 32mb eller vente til der kommer nogle nye spil der simpelthen kræver vildt meget, og til den tid vil GeForce være faldet en hel del i pris.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
11. november 1999 - 21:30 #5
Jeg har et ASUS AGP-V3800 Ultra Deluxe

TNT2 Ultra 32MB med video in/out og 3d-briller

det kostede 2180kr for 3 mdr siden... det er røv fedt det kort!
Avatar billede gnarf Nybegynder
12. november 1999 - 08:55 #6
Det er vel bare sådan at hvis man synes man har råd til et GeForce, så kan det alt et TNT2 kan, + det har højere fillrate og transform & lighting.

1895,- eller hvad prisen nu er for et GeForce på edbpriser må vel siges at være rimeligt....
Avatar billede jso Nybegynder
12. november 1999 - 09:43 #7
Tak, for svarene. Jeg tror jeg vælger
Creative TNT2 32Mb. Det opfylder mine behov, så må GeForce komme til senere.